Gå til innhold

Ombygging til e36 m3. Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har så smått begynt skaffe litt info å greier for å bygge om eventuelt 320,325 til e36 M3.

Hva skal til? Noen som har erfaring med dette? Feks. det med mellomaksel?bensinpumpe og liggnende..

Først og fremst blir det bare motor, understell for komme seinere.

Så om noen kan fortelle litt om dette, hadde det hvert supert :)

Simen.

Skrevet
Er det godkjent ombyging det er snakk om?

Hvis du skal ha dette godkjent ja, da må u nok droppe å bruke 325/328 deler og gå for M3 deler rundt om. På det tekniske som bremser osv osv++

Men første steg er å sende inn en god søknad til SFOR.

Skrevet

Har en kompis som skal selge en komplett 3.0 liter, så tanken var å få tak i en 320 eller større, å ha den motoren i. Så derfor ingen godkjenning...

Skrevet

Jeg tror du MÅ bytte diff, den diffen som er på en 320 er helt elendig. Ryker innihelvetes fort, men tror det faktisk går bra å plugge den inn i en 320, bare du bruker 320 svinghjul og utover. Men om det holder lenge tviler jeg på.

Husk at 328 har samme kasse som M3, så det er jo aller best.

Anbefaler drivverk fra 328/M3 isåfall, det tåler en god del mer enn en 320. Prisen på deler fra 328 opp til M3 er faktisk ikke så stor, jeg hadde kjøpt de M3 delene for da VET jeg at det holder.

Skrevet

Blir mest sannsynlig 325, hvertfal det jeg må prøve få tak i :) Motoren er komplett med kasse, så problemet da blir jo mellomaksel? ettersom jeg har sjønt.. Vet om en annen som bygget i m3 i en 320 fra noen år siden, å det funka fett det :wink: men sjønner jo at det blir noe spinkelt samma hva man setter det i, men pengene strekker ikke helt til i dette øyeblikk, så det for holde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...