Gå til innhold

Turbo havari på 320 diesel commonrail! HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på Beitostølen, har skru muligheter her, så skal åpne den i morgen, men det skrangler i turboen, og er begynt å ryke hvit. så turboen har nok gått, var mye olje på den, og alt. så vet ikke hva som har skjedd.. men har hørt at en kan ta av en vakeumslange eller to og kjøre den hjem uten turbo... er dette noe noen vet noe om? eventulet pris på turbo/jobb og linker.. dette er en e46 touring 02'.

På forhånd takk.

Skrevet

det går fint å "koble" vekk turboen . og siden den allerede er ødelagt så gjør det ingen ting om den overruses, noe den gjør hvis den bare går ut i friluft..

ta av slangene som går inn/ut på turboen og på en eller annen måte få disse koblet sammen, så luftmassemåleren måler lufta som motoren suger til seg.

vil nok gå fryktelig dårlig :P men du komer det nok hjem. prøv event å tett igjen innløpet på turboen, så slipper den å spinne så fort rundt med tanke på skranglinglelyder osv..

det du også kan gjøre for å være helt sikker, (om det går) er å koble vekk vannrøra på turbon, og koble disse sammen itilfelle turboen har sprekt innvendig så vannet går ut i eksosen, så bare prøv å koble de to slangene isammen med hverandre. om det går vell og merke..

jeg har ikke sett åssen det ser ut i motorrommet på en sånn bil så garanterer ikke att det er enkelt :P

Skrevet

er ikke vannrør på disse turboene. Derimot så er det olje, og denne har en tendens til å forsvinne ut her når den går. Det vil si at du kan sakte, gradvis, eller veldig fort, spyle olja ut gjennom turboen.

Jeg mener du ikke kan kjøre hjem med mindre du har tilgang på mye smått og kjekt for å koble deg helt forbi.

Det jeg ville gjort før jeg starta bilen igjen er å få av røret fra turbo - ic, slik at ikke den begynner å gå på olja om det kommer mye fra turbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...