Gå til innhold

Bygge m3 3l , har en 325i 91 mod e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. vært igjennom dette selv :P 316->325i.

Siden BMW norge ikke leverer ut papirer på deler, så måtte jeg sende bilen min til en BMW godkjent verksted, hvor de sjekket at alle delene hørte til en 325i og var i stand.

Deretter, så får man heller ikke nye vektplater hos bmw norge, så endte med å ha en 4-seter pga vekt forskjellen i motoren til en 316->325.

I dag godkjenner dem ikke bilen om du må fjerne et sete, nye regler 1.1.2008 eller no.

Jeg hadde da først ombygd bilen, så sendt søknad, men klarte nå det etter 1.5 år pga biltilsynet krevde mer og mer, og pengboken var ganske tom vær måned :P

Tho, selve godkjenningen hos biltilsynet koster 500 kr eller noe ? og så må du få nytt oppdatert vognkort. Det som koster er selve verksted timene, deler du må bytte osv.

Og de krever også lambda, kullfilter, og bra bremsesystem greier, husker ikke alt i farten.

Ellers bør du ha papirer på alt du kan ha papirer på, er delebilen fra utlandet har du kjøpt deg enda 3000 kr i utgifter siden BMW norge tar 3000 kr for å levere ut papirer på en motor ( biltilsynet krevde disse ). Vet ikke om dem blir å kreve det for en motor i fra norge, dem ville ha det for å se alt av utslipp osv.

Men før jeg ville gjort noe, så hadde jeg sjekket vekten på alt, å sett om du overgår det som står i vognkortet til bilen du har nå, hvis det, så kan du bare glemme å få det godkjent :P

Skrevet

ja, kom også på, karroseriet må tåle en M3 motor også, dvs, bilen du har nå, må ha samme karrosseri som en bil med m3 motor, uten dette godkjenner dem det heller ikke.

dette får du sjekket på nettet, men biltilsynet vil ha det med underskift fra et bmw merkeverksted for å vite at det stemmer 100%

Kan være du får bygge forsterkninger, men det må du da ta opp med biltilsynet, vet man får kjøpt det hvertfall.

Skrevet

he he tror jeg hopper i dette her jeg ;o) var vel bare en liten ide , men drit og dra he he :P men jeg må skifte motor på bilen min iallefal. den går ikke gjevnt og jeg har byttet lamasona og lmm og det skyter og smeller litt pluss ugjvn motor. he he.. den lekker også litt olje ved reiserdeksel..

har akkurat kjøpt denne bilen jeg he he, viste seg at dn hadde vært på verkstd g fått limt reisterdeksel står det i papirene pga oljelekasje.. pluss at dennne motoren er rimelig dau likosm he he. og oljelampe lyser ikke når jeg vrir om tenningen og tem måleren viser ingenting. den bare lyser når man vrir om tenningen og når motoren er varm står den fortsatt på kald måleren i bilen ufff lei jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...