Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velferdsnorge vikrer desverre bare om statskassa får penger inn, derfor er det bare resurrs sterke mennesker som får hjelp i vår kjøre lille flotte velferdsnorge.

Det har seg slik at jeg kjøpte en girkasse til 10.000 kroner, kjørte 45mil en vei for og hente den, altså 90 mil, putta girkassa i bilen, det var kraftig ulyd i den, og etter at jeg kjørte bilen på bukk i 2nd gir i 5 sek er den låst i 2nd gir.

med andre ord er denne girkassa søppel, så den er tatt ut av bilen igjen, og olje til 1000 lappen ligger i olje tappern, og jeg sitter hermed en ubruklig girkasse, en bil uten girkasse som ikke kan selges, denne karen har spolert salget mitt, da jeg hadde en avtale, men bilen kunne jo ikke selges, skjønner godt at han ikke ville ha bilen med en deffekt girkasse.

Selger forholder seg slik til saken:

Han kjøper seg hele tiden tid, først skulle han snakke med en kompis som hadde peiling på de girkassene, da han var 100% sikker på at jeg hadde gjort noe feil.

dagene gikk, jeg maste og maste, men han fikk aldri kontakt med han "kompisen" sin, omsider ble jeg fortalt han han kompisen ikke hadde peiling på hva de kunne være, så han skulle snakke med en han kjente på ett mazdaverksted som var verksmester, dagen etter sa han at han heller ikke kunne skjønne noe, han hadde blitt fortalt at det var mulig ett lager hadde satt seg, etter kun en mnd uten olje, wtf :s jeg sa, da får jeg kontakte ditt lokale mazda verksted og bekrefte opplysningene dine da.

Det måtte jeg absolutt ikke gjøre, for det var ett helt annet mazda verksted.

Jeg har tilbydd meg og kjøre kassa hjem til han og hente penga, men han sier han ikke har peil på hva han skal gjøre osv.

så nevnte jeg på at jeg måtte ty til advokat da jeg hadde gratis advokat time hos LO noe som forsåvidt stemmer.

Da fortet han seg og si at han hadde kontaktet forbruker rådet, nå har det gått over en uke siden han gjorde det, jeg har mast, mast, mast og mast om saksbehandlers innvalgs nr noe man må oppgi for og få kontakt med saksbehandler. først idag sa han at de var opplands regionen, tenkte jaja, da får jeg ringe dit og få bekreftet dette da, gikk inn på sidene til forbruker rådet, det viser seg at disse regionene eksisterer:

bergen

bodø

kristiansand

skien

gjøvik

sarpsborg

oslo

tromsø

trondheim

ingen region som heter oppland akkurat, hva gjør man med slike? riktignok er gjøvik i oppland men

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kjøpsloven gjelder vel her ,

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Mangler ved varen gir kjøperen rett til å kreve prisavslag, eller retting for selgerens regning. På visse vilkår kan han også kreve erstatning. Kjøperen kan kreve å få hevet kjøpet, det vil si å få pengene tilbake, eller å få byttet varen, hvis mangelen utgjør et vesentlig kontraktbrudd,

Ved mangel på varen bør en først rette kravet mot selgeren, men man har også en ganske vid adgang til å rette kravet mot tidligere salgsledd, f eks produsent eller importør.

Hovedprinsippet er at man har samme rett mot det tidligere salgsleddet som din selger ville hatt. Dette kan være en verdifull rettighet, for eksempel ved kjøp av relativt ny bruktbil der reklamasjonsfristen på fem år ikke er utløpt. Da kan det tenkes at man har rettigheter mot nybilforretningen.

Selger vil ofte, for å avverge andre krav fra en kjøper, tilby seg å reparere gjenstanden eller bytte den. Dette må kjøperen finne seg i hvis det skjer i løpet av kort tid etter at varen er levert og kjøperen ikke blir påført urimelig kostnad eller ulempe.

Skrevet

kontakt fyren og si at du vil komme tilbake med kassa og hente pengene din + noen tusenlapper for olje og kjøring, du kan true litt med å legge ut fullt navn og adresse på fyren, men uansett, ta kontakt med advokat først så slipper du å drite deg ut

Skrevet

Da hadde jeg personlig dratt på et lite besøk, hvor gammel er fyren ? nytter det å snakke med foreldrene ?

Skrevet

Lite som hjelper i slike saker, hvis selger ikke eier skam og er idiot, så kan han bare sitte og dra ut tia til kjøper gir opp. Jeg har selv en sak med en som solgte meg en bil som viste seg å være et vrak, og jeg har advokat på saken, men mnd går og ingenting skjer. Best å vri om nakken på fyren!

Men da blir man desverre anmeldt for vold og det er jo ikke lov å bruke, men det er tydeligvis lov å svindle folk...

Skrevet
Lite som hjelper i slike saker, hvis selger ikke eier skam og er idiot, så kan han bare sitte og dra ut tia til kjøper gir opp. Jeg har selv en sak med en som solgte meg en bil som viste seg å være et vrak, og jeg har advokat på saken, men mnd går og ingenting skjer. Best å vri om nakken på fyren!

Men da blir man desverre anmeldt for vold og det er jo ikke lov å bruke, men det er tydeligvis lov å svindle folk...

Samme erfaring har jeg, kjøpte en bil som viste seg og være vrak, faktisk reine drapsmaskinen, som jeg ble sendt ut i 100 sona med.

selger nektet, og mora overtok saken, jeg gikk til forbruker rådet, etter ett halvt år med bare useriøsitet fra hun, og alt for sene svar, i tilleg til at hun la på når dem ringte, så gikk saken til namsmannen, hun ringte og skjelte meg ut etter noter, men når jeg ringte hun sa hun bare hun ikke ville prate med meg.

så var det en periode jeg hadde sinnsykt mye, og leverte desverre en klage for sent, og forklarte hvorfor osv, men det hadde ikke noe og si, så de la saken død og jeg tapte.

så jeg har svært dårlig erfaring med det offentlige...

Trist at det skal være lov og svindle sånn som dette, fristende og avlegge ett uanmeldt besøk, men tviler på at ting løser seg, og gjør man noe tilbake kan man banne på og bli straffet selv.

han er nok en 25 år :s så foreldre er uaktuelt, rart folk tør, man får bare ett tryne

Skrevet

Hehe, produktiv overtalelse ja. Det skal jeg si når jeg sitter og skal forklare meg :)

Jeg blir rimelig forbanna, men vi er sikkert ikke de første eller de siste som opplever slikt.

Du får dra tilbake med girkassa også får du sleppe den på tåa hannes og si at du mista den :)

Skrevet

åpna kassa i dag, da jeg har joe 2 defekte, den som satt i bilen fra før av også, så tenkte og i allefall fåår en kasse av de 2.

5 gir hadde gravd ett 2mm spor ned i girkasse huset, store biter av huset var knekt av inni der, samt flere knuste drev, så den var enda mere søppel enn min forrige.

fortsatt på står han at den var i orden da jeg fikk den, makan til glatt fyr skal man lete lenge etter, flere lager som lager lyd osv.

men er vel ikke vits og prøve og få hjelp av velferdsnorge... >.<

Skrevet

Gå til TV 2 Hjelper deg, dette høres jo ut som en koslig liten sak de vil kunne tenke seg å blåse opp. 10 000,- er endel, og om han er så kald og idiot som du sier han er, så kunne vel ikke et besøk på døren med et par kompiser skade? Vise han at du ikke er til å kødde med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...