Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har akkuratt byttet toppakning og diverse på min m20 motor. Har montert toppen, og skrudd til med moment, og montert alt av slanger, innsug, manifold, ol.

Så kommer jeg til timinga av registeret. Jeg glemte å sette syl nr 1 på ØD før jeg satte på toppen. Toppen står på merket sitt, iht fordelern, og begge ventiler er stengt.

Er det noen måte å få dette til å gå, eller må jeg av med toppen igjen, får å sette syl nr 1 på ØD. ?

Skrevet

Sett veiven på Toppunkt på syl 1 ( det du kaller ØD ). Følg merket på skiven i forkant av veiv, slik du allerede har gjort. Skru ut en plugg og titt ned. Ser du ett stempel på syl 1, så er du på toppunkt

Skrevet

Jeg ser ett punkt på den ene skiva som det står O / T på. men finner ikke streken på blokka. Må jeg av med den skiva ( den Store svarte som viftereima går på ) for å se det punktet ?

Skrevet

Still kammen inn på hakka oppe til høgre:

kg54fg7v2bewse91t062.jpg

Også skrur du ut tennplugg nr 1 sånn som Fliid forklarer, sjekk om stempelet er på topp. Gjerne vri litt på motor så du kjenner når stempelet går opp evt ned :)

Stemmer hakka når stempel nr 1 er på topp så er det berre å kinne motor :)

Du kan og vri motor rundt 2-4 ganger for å sjå om ventil og stempel går i sammen :)

Skrevet

Problemet er att jeg IKKE ser hakket til veiva, toppen har jeg allerede forstått, ikke det jeg trenger svar på :wink:

som sagt, stor plate til viftereima, OT og en strek imellom. Hvor finner jeg motstreken til blokka ???

Skrevet

skru ut pluggen på syl.1 putt en sveisetråd nedi plugghullet og turn forsiktig på veiva til du ser at stempelet er på topp, da er det bare til og klaske på reima og kjøre ;) trenger ikke og tenke på merket på veiva så lenge du VET at syl.1 er på topp :)

Skrevet

Tusen takk for svar, da forstår jeg mye mer !

Anngående å bare føle seg fram til dødpunktet. Selv når stempelet er på topp så kan man jo dra veiva en liten smule rundt før den begynner nedover igjen. Regner med att jeg skal stoppe akkuratt når den er på vei nedover, for den skal jo ikke tenne på vei opp ? !

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor galt veiva står.

Står den mye galt går stempel i ventiler når du prøver å tørne den.

Her er merket:Det er på dekselet.

scexhs66zmaqtfjpbuhy.jpg

Skrevet

Flott, da har jeg gjort det riktig, den treffer merket på toppen og merket på blokka, turna den 6 ganger rundt, og den sto fortsatt riktig, register reima er akkuratt så stram att man nesten kan vri den en halv gang rundt ;)

Skrevet
Flott, da har jeg gjort det riktig, den treffer merket på toppen og merket på blokka, turna den 6 ganger rundt, og den sto fortsatt riktig, register reima er akkuratt så stram att man nesten kan vri den en halv gang rundt ;)

Da er det berre å fyre ;) har bilen stått ei stund så må du kinne uten coil ei lita stund :)

Skrevet
Å ?? den har stått siden starten av juni !

Edit:

Da må du kinne uten kabel på coil så bilen ikkje starter med eingang så veiv og råde lager får en olje film eller så blir det stygg banking i motor i 20-30 sek...:)

Skrevet

Motoren startet på første kinn den ! :D Men det spruta bensin ut av BTR, hva slags pakning ligger der ? Er det samme o ring som til dysene ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...