Concep Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Hei, har akkuratt byttet toppakning og diverse på min m20 motor. Har montert toppen, og skrudd til med moment, og montert alt av slanger, innsug, manifold, ol. Så kommer jeg til timinga av registeret. Jeg glemte å sette syl nr 1 på ØD før jeg satte på toppen. Toppen står på merket sitt, iht fordelern, og begge ventiler er stengt. Er det noen måte å få dette til å gå, eller må jeg av med toppen igjen, får å sette syl nr 1 på ØD. ?
Fliid Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Sett veiven på Toppunkt på syl 1 ( det du kaller ØD ). Følg merket på skiven i forkant av veiv, slik du allerede har gjort. Skru ut en plugg og titt ned. Ser du ett stempel på syl 1, så er du på toppunkt
Concep Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 Jeg ser ett punkt på den ene skiva som det står O / T på. men finner ikke streken på blokka. Må jeg av med den skiva ( den Store svarte som viftereima går på ) for å se det punktet ?
|Ole| Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Still kammen inn på hakka oppe til høgre: Også skrur du ut tennplugg nr 1 sånn som Fliid forklarer, sjekk om stempelet er på topp. Gjerne vri litt på motor så du kjenner når stempelet går opp evt ned Stemmer hakka når stempel nr 1 er på topp så er det berre å kinne motor Du kan og vri motor rundt 2-4 ganger for å sjå om ventil og stempel går i sammen
Concep Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Problemet er att jeg IKKE ser hakket til veiva, toppen har jeg allerede forstått, ikke det jeg trenger svar på som sagt, stor plate til viftereima, OT og en strek imellom. Hvor finner jeg motstreken til blokka ???
|Ole| Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... 24&bih=651
fredriko Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 skru ut pluggen på syl.1 putt en sveisetråd nedi plugghullet og turn forsiktig på veiva til du ser at stempelet er på topp, da er det bare til og klaske på reima og kjøre trenger ikke og tenke på merket på veiva så lenge du VET at syl.1 er på topp
Concep Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Tusen takk for svar, da forstår jeg mye mer ! Anngående å bare føle seg fram til dødpunktet. Selv når stempelet er på topp så kan man jo dra veiva en liten smule rundt før den begynner nedover igjen. Regner med att jeg skal stoppe akkuratt når den er på vei nedover, for den skal jo ikke tenne på vei opp ? !
fredriko Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 riktig, du setter reima på den tanna som passer akkurat slik at stempelet er helt på topp.
Gjest Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Det kommer jo ann på hvor galt veiva står. Står den mye galt går stempel i ventiler når du prøver å tørne den. Her er merket:Det er på dekselet.
Concep Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Flott, da har jeg gjort det riktig, den treffer merket på toppen og merket på blokka, turna den 6 ganger rundt, og den sto fortsatt riktig, register reima er akkuratt så stram att man nesten kan vri den en halv gang rundt
|Ole| Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Flott, da har jeg gjort det riktig, den treffer merket på toppen og merket på blokka, turna den 6 ganger rundt, og den sto fortsatt riktig, register reima er akkuratt så stram att man nesten kan vri den en halv gang rundt Da er det berre å fyre har bilen stått ei stund så må du kinne uten coil ei lita stund
Concep Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Å ?? den har stått siden starten av juni !
|Ole| Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Å ?? den har stått siden starten av juni ! Edit: Da må du kinne uten kabel på coil så bilen ikkje starter med eingang så veiv og råde lager får en olje film eller så blir det stygg banking i motor i 20-30 sek...
Concep Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Skrevet Juli 28, 2010 Motoren startet på første kinn den ! Men det spruta bensin ut av BTR, hva slags pakning ligger der ? Er det samme o ring som til dysene ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå