bjsyse Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Heisann! Prøvde å søke litt rundt på forumet uten å bli noe klokere Har en BMW E36 316i 93 mod ombygd til 325i med understell og motor. Så jeg har da en åpen diff som begynner å bli å sliten. Jeg har lyst å få byttet ut denne med en diff som har sperre. Har funnet tak i en M3 3.2 diff S50 fra 98 e36. chassinr: EA90371 Mitt chassi nr fra dele bilen er EF00388. Det var da en coupe, mens min er en sedan. Lurte da på hva annet jeg eventuelt trenger for å bruke denne? om det funker i det hele tatt da. Min er da diff 3.15 ratio og denne 3.23, vil det øke eller senke fart per gir ?
LianLi Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Antall rpm vil øke per gir. Akkselerasjonen vil øke med veldig lite, kansje merkbart, vet ikke. Men det er noe jobb med å montere 3.2l diff i en vanlig e36, du må bytte hele eller delvis av bakstillinga, det er ikke bolton. Vil heller anbefale deg å finne en 3l m3 diff.
bjsyse Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 hmm, tar det lettest muli, så får vel lete vidre da. men er ikke så nøye om det er m3 diff osv, så lenge jeg får en med 25% sperre på, så er jeg fornøyd. Tho, hvis jeg finner en m3 3l diff da, trenger jeg siste del på mellomakslingen og må jeg ha nye stikkakslinger også ? eller er delt bolt on med bare ny mellomaksling del ? Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå