Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært innbrudd i bilen min tidligere, så den lille glassruta på høyre bakdør (den lille, trekant-formede) må byttes.

Har skaffet meg ny rute, men trenger litt hjelp. For å sette inn nytt vindu må vel hele dørtrekket av. Dette prøvde jeg litt på i går. Løsnet 2 eller 3 skruer, husker ikke, og løsnet klips rundt om hele panelet. Men det sitter fortsatt bom fast, i "midten" av panelet. Er et eller annet på baksiden av armlenet/indre dørhåndat, som gjør at panelet sitter igjen.

Skal armlenet/indre dørhåndtak bort? såfall, hvordan får jeg fjernet det? Har fått løsnet det oppe, men det er helt stuck nede..

Det at panelet sitter fast på midten ødelegger alt.. :P Så hvis noen vet hva jeg mener, og kan hjelpe meg, blir jeg kjempeglad! :)

Skrevet

Elementært :P Bakdørbekledningen sitter i tre skruer mener æ. En bak en liten rund propp i døråpneren, en bak et lite deksel i dørhåndtaket og en bak askebegeret. Deretter løsner du klipsene som du har gjort og løfter hele panelet opp og litt (bare litt) utover. Du må nok ta i litt siden kromlista i overkant holder litt igjen (du kan evt vippe den forsiktig opp litt, men synes sjøl det var lettest å bruke litt kraft).

Det sitter nemlig en finurlig "liten" klips i bakkant av dørhåndtaket midt på døra. Denne må sklies ut av sporet sitt (som sagt opp), men når den skal inn igjen festes den på dørtrekket og skyves inn i festet i døra. Du skjønner det fort når du får det fra hverandre :D Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...