kjetilbm Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Det har vært innbrudd i bilen min tidligere, så den lille glassruta på høyre bakdør (den lille, trekant-formede) må byttes. Har skaffet meg ny rute, men trenger litt hjelp. For å sette inn nytt vindu må vel hele dørtrekket av. Dette prøvde jeg litt på i går. Løsnet 2 eller 3 skruer, husker ikke, og løsnet klips rundt om hele panelet. Men det sitter fortsatt bom fast, i "midten" av panelet. Er et eller annet på baksiden av armlenet/indre dørhåndat, som gjør at panelet sitter igjen. Skal armlenet/indre dørhåndtak bort? såfall, hvordan får jeg fjernet det? Har fått løsnet det oppe, men det er helt stuck nede.. Det at panelet sitter fast på midten ødelegger alt.. Så hvis noen vet hva jeg mener, og kan hjelpe meg, blir jeg kjempeglad!
kje Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Elementært Bakdørbekledningen sitter i tre skruer mener æ. En bak en liten rund propp i døråpneren, en bak et lite deksel i dørhåndtaket og en bak askebegeret. Deretter løsner du klipsene som du har gjort og løfter hele panelet opp og litt (bare litt) utover. Du må nok ta i litt siden kromlista i overkant holder litt igjen (du kan evt vippe den forsiktig opp litt, men synes sjøl det var lettest å bruke litt kraft). Det sitter nemlig en finurlig "liten" klips i bakkant av dørhåndtaket midt på døra. Denne må sklies ut av sporet sitt (som sagt opp), men når den skal inn igjen festes den på dørtrekket og skyves inn i festet i døra. Du skjønner det fort når du får det fra hverandre Lykke til!
kjetilbm Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Okey. Da får jeg lete litt bedre, for jeg tror jeg bare fant 2 skruer! Tusen takk for fint og raskt svar!
kjetilbm Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Sånn! Det løste seg med litt vold og rå makt. Takker så mye igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå