Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvordan man deaktiverer autostop funksjonen permanent på Bmw 120d? Hater denne funksjonen men har ikke funne noen plass på nette som omtaler dette. :(

Skrevet

Slenger meg på denne her... har ytterst sjeldent bruk for denne funksjonen, men glemmer alltid å slå den av før bilen plutselig stopper. Kunne vært fint å fikse det slik at den var av fra start.

Skrevet

Skjønner ikke problemet jeg.. Hadde jo dette på min 120d (E82), og du må jo faktisk sette bilen i fri og ta ut clutchen før det skjer noe. At den stopper gjør da heller ikke noe, den fyrer jo igang igjen med en gang du kommer borti clutchen, ac skal slå inn eller spenningen blir lav.

Bryteren for å koble den ut er jo også meget lett tilgjengelig...

Men ikke umulig den kan programeres bort.

Skrevet

Forsåvidt enig med Endre, noe kjempeproblem er det ikke :) Men hadde jeg hatt valget ville jeg nok gjort funksjonen motsatt, slik at jeg aktivt måtte slå den på, fremfor av.

• 2 weeks later...
Skrevet

Joda, men ikke bevisst (den måtte reinitialiseres). Og jeg satte den til BMW igjen for å få det fikset, men selvfølgelig mest for å slippe feilmeldinga på iDrive hele tiden.

Men noe stort problem er det nå ikke uansett. Kommer jeg til et lyskryss jeg vet snart blir grønt, så holder jeg heller clutchen inne. Skal jeg stå et sted jeg vet jeg vil ha bilen i gang og allikevel i fri, så er det bare å trykke på knappen. Og setter man på håndbrekket og åpner en dør, så kobler funksjonen også ut, så da vil den og fortsette å gå. Blir det over satt temperatur på klimaen så starter den. Får den for lav batterispenning så starter den. Er det for kaldt ute så kobler den ut hele funksjonen. Og når du skal i gang, så rekker du ikke å trå inn clutchen, sette bilen i gir og slippe clutchen før motoren er i gang og klar for bruk allikevel...

Vil tro det er en simpel kodejobb å få det bort.

Skrevet

Det som eg tenker på, er at startmotoren får jo kjørt seg unødvendig mye når en bruker denne autostop funksjonen.

Skrevet

Den er nok lagd for det, akkurat som at det er dynamo som får selv den grommeste 7-serie til å skjelve i buksene på de små bilene våre (180A).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...