ehrnst Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 noenandre tips bortsett fra sprekt topp? pakninga hadde ingen skavanker. gjelder sef m20
Bimmerlars Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Ikke noe turbogreier dette? Da kan det være turboen om den er vannkjølt og oljekjølt. Hvis ikke er det nok pakning eller skjev/sprekt topp ja.
ehrnst Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Oringet og med ARP ja. Har etterdratt bolter og alt, ikke første gangen jeg setter sammen denne motoren heller. har kanskje kjørt 100 mil etter jeg overhalte hele maskineriet. Hadde tenningsbank og plutselig milkshake på ssperf. treffet, derfor rev jeg av toppen da jeg regnet med pakninga hadde gått. men den ser jo helt ny ut. ikke satt pakninga noe fast i det hele tatt heller, topp og pakning sklei rett av. Skal legges til at jeg synes boltene satt litt lite når jeg løsnet, men jeg brukte latmann også. vanskelig å bedømme. http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?p=1099928
Bimmerlars Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Er boltene løse er det problemet. Sjekk toppen med rettholt. Kan jo være sprekker også.
ehrnst Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 løse var dem jo ikke, men synes ikke jeg måtte ta skikkelig i. iom jeg brukte ganske lang arm så er det vanskelig å bedømme
MotorViagra Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Ja det kan være mye dette. Sprekt topp, muligens blokk og for den skyld. Men er boltene løse eller ikke nok dratt til er nok dette hovedproblemet. Selv om pakningen er bra, ikke bruk denne om igjen det lager bare problemer. Hvor mye oppstikk har du på tråden i blokka? Du sier også at du har ettertrukket boltene etter varmkjøring. Det har jeg alldri gjort med orginal pakning, det er kun med strekkbolter orginale toppbolter. Fremgangsmåte Arp 30-60-90nm 1-2-3. Kan også være veldig ujevne flater ute å går her, på både topp og blokk. Da med o.ringet blokk skal det veldig lite til før det skal begynne å lekke/blande olje og vann7 Til slutt, hvis du har tenningsbank få bort dette da
ehrnst Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 har alltid dratt til igjen med arp. du er den første jeg hører som ikke har gjort det. Har vel 0.3 i oppstikk så vidt jeg husker. Å bruke pakninga på nytt var aldri intensjonen. skal se etter sprekker, må vel ut med kamen og greier tenker jeg. har aldri vært borti en topp som sprekker når den ikke har blitt varm, men vet jo aldri
MotorViagra Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 har alltid dratt til igjen med arp. du er den første jeg hører som ikke har gjort det.Har vel 0.3 i oppstikk så vidt jeg husker. Å bruke pakninga på nytt var aldri intensjonen. skal se etter sprekker, må vel ut med kamen og greier tenker jeg. har aldri vært borti en topp som sprekker når den ikke har blitt varm, men vet jo aldri Følger bare annvisnig fra ARP. Men siden du etterdrar, hvordan drar du til da?
ehrnst Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 bare sjekker at de ikke er har løsnet, løsner de altså ikke opp. dro vel rundt 85nm/60+lbs som står på papirene til 10mm bolter fra arp
MotorViagra Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 bare sjekker at de ikke er har løsnet, løsner de altså ikke opp.dro vel rundt 85nm/60+lbs som står på papirene til 10mm bolter fra arp Ok men da skjønner jeg ikke, du sier at du drar til 85nm. Men du sier du etterdrar, hvor mye etterdrar du da? Og du drar ikke 85nm med en gang ?
ehrnst Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 kjørte vel 40-60-85 etterdrar/sjekker over med 85 på en gang, bare for å se at ikke ting har løsnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå