Gå til innhold

(Gamle?) Feilmeldinger ved oppstart - E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg starter min 1994 E34 kommer det opp i en del feilmeldinger i instrumentpanelet.

Bl.a kommer bremseklosser, skiltlys, "read user manual" (?), og div andre småting. etter hva jeg kan se er det ingen problemer med noen av delene. når jeg kjører Diagnostic med Carsoft 6.5 fikk jeg kun opp airbag (har tidligere hatt av rattet), og denne forsvant etter å ha sletter "error codes", men de andre kommer fortsatt ved oppstart.

Disse forsvinner med en gang etter jeg har startet bilen. den bare blar igjennom alle så forsvinner de.

Hva er årsaken til dette? viser den bare at det ligger gamle feilkoder inne? og isåfall, hvorfor har de ikke forsvunnet etter å ha slettet feilkoder med carsoft?

Skrevet

er ikke gamle feilmld, men faktisk det som er "gale" med bilen, ang. bremseklosser så er det nok bare en slitasjevarsler som enten mangler eller er defekt.

men hvis alt fungerer så kan det være dårlig kontakt på sensorene som er på de forkjellige ting.

hadde samme på problem på min pga ledningsbrudd i bakluken, selvom alle lys virket osv. dette ordnet seg etter bytte av ledningnettet i luken.

Skrevet

hmm.. merkelig at de kun kommer ved oppstart og forsvinner igjen?

de gangene jeg faktisk får en feil blir jo feilmeldingen stående der til problemet er korrigert? (evt. til jeg trykker den vekk)

Skrevet

ja de går vekk fra displayet etter oppstart, men hvis du trykker på knappen til høyre i instrumentet( som du sikkert vet om) så kommer nok de samme feilmld opp der som du hadde etter oppstart.

er som regel bare de "alvorlige" feilene som forblir i displayet etter oppstart, eller som oppstår når du kjører.

Skrevet

det skal jeg prøve, men jeg mener å huske at de ikke kom tilbake før jeg får en ny feilmelding. Og det er ikke så skjeldent siden jeg får alarm på bremselyset hele tiden. Ser ut som om noen har vært og koblet på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...