Fosse Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Hei..For et par dager siden stod bilen på tomgang 5-10min mens jeg var ute og pratet med noen (bilen hadde normaltemp når jeg parkerte). Jeg har tidligere lagt merke til at motortemperaturen øker raskt når den står stille, men glemte det bort litt. Da jeg kom tilbake stod det røyk ut fra panseret, og det var en grei damm med kjølevæske under bilen. Optimistisk som jeg er håpet jeg det bare var vifta som var dårlig, men i dag begynte den jammen med å koke etter noen få kilometer. Jeg prøvde å få ut luft ved å sette varmeapparatet på fullt, men kom ingen varmluft:S Så også ut som det dryppet kjølevæske fra bilen. Noen forslag? Kom over en tråd der det stod at biler som ikke fikk inn varmluft hadde gåen vannpumpe, kan det være det? Noen andre ting jeg kan sjekke før jeg begynner å bytte den? Og hvor mye koster det ca. til m50 motoren?
ArildSN Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 jeg kjørte min forige E34 tom for vann(glemte og dra til en slangeklemme). M50 motor. da gikk det i en ventil rett under drivhjulet til vannpumpa. Slik sjekker du dette: fyll opp med vann. kjør bilen så varm at termostaten er åpen. kommer det vann ut under/bak drivhjulet til vannpumpa, så er det bare og bytte pumpe. det måtte jeg. Vifta på disse bilene har "slureclutch" og går ofte. Stjæl en fra en eldre FORD . passer rett på og er MYE bedre. hehe Kan være andre ting. for jeg hadde nemlig veldig varm luft i vent'n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå