skafting Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Har en 94 mod e-36 cab, 320i.Km.stand 230.000km. Var på eu kontroll, og problemet var feil lamdaverdi, hva i huleste skal jeg gjøre for å få den riktig? De på verkstedet mente bilen ga ut for mye uforbrent bensin, men de ante jo ikke hva de skulle gjøre for å fixe det. Byttet olje, samt filter tidligere i sommer. Da ble det også byttet luftfilter. Har også byttet lambdasonden, uten att det ga resultater. Lambdaverdien var på ca 1,9 og avgassen på ca 0,3. Har ikke noe eksoslekkasje som skal være utslagsgivende heller. I fjor sommer fikk jeg satt inn en 328i motor, men bilen er registrert som en 320i enda. Kan det være fordi de måler avgass og lamdaverdi fra en 320i, og att det gjør utslag att det står i en 328i motor? Motoren har gått 100.000 mindre enn bilen, og det ble byttet plugger da. Noen der ute som har peiling på hva som skjer?
bjsyse Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 prøv å la bilen gå seg ordentlig varm, fikk ikke min igjennom sist, men så hadde jeg den gående i 3 timer, problem solved
skafting Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 Kan det være så enkelt som det? Men jeg hadde sikker bilen i gang 2 timer før jeg tok testen andre gang. Har forresten fått bekreftet att det ikke har noe med motorbyttet å gjøre. Takk for forslag håper noen der ute har flere tips/innspill.
KrHeLl Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Har hørt om folk som heller noe i bensinen for å lure BT. noen andre som har hørt dette? var det rødsprit tro??...
skafting Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 Har ikke hørt om det jeg ivertfall.. Men håper noen her har hørt noe!?
takaasen Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 E85 eller kondens fjerner kan heldes på. Hadde samme problem med eu på e34, Mangen verksteder kjører ikke bilene drifts varme. før det måles. Er også fordel å kjøre bilen hardt slik at alle restende i caten er brendt bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå