Lars-Nord Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Dette var hva jeg fikk tilbake på mail. Kan noen forklare for en som ikke har helt greie på det? Motoren har i utgangspunktet 245 hester. ere's some translated info from Jeremy regarding the engine test that was done. Measurement showed 201 HP at the wheels, abt 250 HP at the crank. Not bad for an engine that is not exactly up to spec: Leak test: cil 1 55-60% 2 42-45% 3 52% 4 18% 5 52-55% 6 18% Compression test > Cil 1 11.6 bar 2 11 bar 3 9.6 bar 4 11.8 bar 5 11.4 bar 6 11.8 bar Overhaul seems necessary, also since the valve stem seals and valve guides need replacing. My personal opinion: failure of cil 3 in the compression test could be dirt buildup on one valve only so removing and overhauling the head is necessary anyway, perhaps decide on a full overhaul when the head is removed. Det engelske fårstår jeg, men det tekniske
Tom K Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Overhaul seems necessary, also since the valve stem seals and valve guides need replacing. My personal opinion: failure of cil 3 in the compression test could be dirt buildup on one valve only so removing and overhauling the head is necessary anyway, perhaps decide on a full overhaul when the head is removed. Dette er vel det mest negative
Tom K Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 sylinder nr 3 har jo bare 9,6 bar i kompresjon mens de andre 5 ligger på rundt 11 bar
Lars-Nord Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Den er god, men hva sier det med lekasjene i de forskjelige syl.? Er det bare stempelringer? Jeg vet motoren må overhalles, men trenger bare litt innputt på hva dette betyr. Hva jeg kan forvente av hester i bilen når den er overhalt? Den har jo 5 mer nå med lekasjene og det som er, enn det er orginalt.
Sheamus Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Trenger en full overhaling i motoren så blir den friske. Ser om den trenger en ny stempel eller ring i nr 3 sylinder. Håper ikke ripte i der sylinder
Flandy Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Bilen vil nok ikke få så veldig mye mer effekt etter overhaling. Be han putte litt olje i syl3 også ta testen en gang til på syl3. Da kan en finne ut om det er stempelringene som er slitt!
Azeton Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Bytte ventiltetinger og ventil-guide.. vet ikke helt det norske ordet. Men den tingen ventilen går gjennom. sikkert slitt og må byttes
Bimmerlars Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Når det er 50% lekkasje på en sylinder kan du høre hvor det lekker. Sjekk om det går i bånn eller gjennom ventilene. Hva er km stand på motoren? BMW har veldig slitesterke bunndeler
Lars-Nord Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Nå er bilen hos vos autoschade i nederland http://miniv8.com http://www.superbmw.com Tar det for gitt at de kan fikse bilen, men det er godt å vite her hjemme hva som kanskje skal gjøres med den. Slitte stempelringer og noen pakninger/foringer er kanskje ikke det verste som kan være galt. Bilen hadde en gang 228 hk på bakhjulene, så det er borte ca 28 hk. Håper disse stakkars hesten finner tilbalke til sin stall om ikke så lenge. Km stand på bilen er jeg ikke helt sikker på, men på meteret står det 176000. Har ikke historien på motoren, men den har vært "bra". Det å høre hvor noe lekker, tror jeg at jeg kan glemme. 3" annlegg hele veien som bråker noe helt jæ.....g.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå