Gå til innhold

Motortest Alpina B9 3,5 Kan noen forklare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var hva jeg fikk tilbake på mail. Kan noen forklare for en som ikke har helt greie på det?

Motoren har i utgangspunktet 245 hester.

ere's some translated info from Jeremy regarding the engine test that was done.

Measurement showed 201 HP at the wheels, abt 250 HP at the crank. Not bad for an

engine that is not exactly up to spec:

Leak test:

cil 1 55-60% 2 42-45% 3 52% 4 18% 5 52-55% 6 18%

Compression test

> Cil 1 11.6 bar 2 11 bar 3 9.6 bar 4 11.8 bar 5 11.4 bar 6 11.8 bar

Overhaul seems necessary, also since the valve stem seals and valve guides need

replacing.

My personal opinion: failure of cil 3 in the compression test could be dirt

buildup on one valve only so removing and overhauling the head is necessary

anyway, perhaps decide on a full overhaul when the head is removed.

Det engelske fårstår jeg, men det tekniske :roll:

Skrevet

Overhaul seems necessary, also since the valve stem seals and valve guides need

replacing.

My personal opinion: failure of cil 3 in the compression test could be dirt

buildup on one valve only so removing and overhauling the head is necessary

anyway, perhaps decide on a full overhaul when the head is removed.

Dette er vel det mest negative

Skrevet

Den er god, men hva sier det med lekasjene i de forskjelige syl.? Er det bare stempelringer?

Jeg vet motoren må overhalles, men trenger bare litt innputt på hva dette betyr. Hva jeg kan forvente av hester i bilen når den er overhalt? Den har jo 5 mer nå med lekasjene og det som er, enn det er orginalt.

Skrevet

Trenger en full overhaling i motoren så blir den friske. Ser om den trenger en ny stempel eller ring i nr 3 sylinder. Håper ikke ripte i der sylinder

Skrevet

Bilen vil nok ikke få så veldig mye mer effekt etter overhaling. Be han putte litt olje i syl3 også ta testen en gang til på syl3. Da kan en finne ut om det er stempelringene som er slitt!

Skrevet

Når det er 50% lekkasje på en sylinder kan du høre hvor det lekker. Sjekk om det går i bånn eller gjennom ventilene. Hva er km stand på motoren? BMW har veldig slitesterke bunndeler :wink:

Skrevet

Nå er bilen hos vos autoschade i nederland http://miniv8.com http://www.superbmw.com

Tar det for gitt at de kan fikse bilen, men det er godt å vite her hjemme hva som kanskje skal gjøres med den. Slitte stempelringer og noen pakninger/foringer er kanskje ikke det verste som kan være galt. Bilen hadde en gang 228 hk på bakhjulene, så det er borte ca 28 hk. Håper disse stakkars hesten finner tilbalke til sin stall om ikke så lenge.

Km stand på bilen er jeg ikke helt sikker på, men på meteret står det 176000. Har ikke historien på motoren, men den har vært "bra". Det å høre hvor noe lekker, tror jeg at jeg kan glemme. 3" annlegg hele veien som bråker noe helt jæ.....g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...