DieselDog Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Her kommer ett lite spørsmål jeg skulle ønske ett teknisk riktig svar på Jeg har en E87 - 118d FL 143Hk og denne har som kjent partikkelfilter (DPF) som standard. Dette renser seg selv ved behov, eller (som jeg har lært meg) ved rask akselerasjon gjennom ett par gir, starter man også denne rense prosessen. Så til kuriositeten, hvorfor får man merkbart mer effekt/moment når denne renseprosessen pågår? Spesielt er det merkbart mellom 1600 - 2500 RPM. Man hører også en klar brumming fra eksosen om man legger seg på 1500RPM mens prosessen pågår. Anyone?
benjamin84 Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Er det noen måte å vite når dette skjer? Noen varsellamper, eller advarsler i kjørecomputeren? Har også lagt merke til at bilen drar bedre enkelte ganger enn andre, men jeg har stort sett ment at dette skyldes litt kald bil de gangene den har gått "dårlig".
DieselDog Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Er det noen måte å vite når dette skjer? Noen varsellamper, eller advarsler i kjørecomputeren? Det er ingen varsler for når renseprosessen pågår, kun at man som sagt hører en klar brumming i eksosen rundt 1500RPM og at motoren går noe mer ugjevnt. Om man stopper og går ut av bilen merker man også en spesiell lukt fra eksosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå