Dufniall Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Jeg ønsker en litt grommere hale på eksosen. Har ikke inntrykk av at en større oppgradering er helt verdt bryet på en diesel, dessuten er det jo kostbart... Så, jeg har funnet en del haler hos Schmiedmann, men hva synes folk passer? Noen erfaringer? Hvordan er det med montering? Et par jeg ser på: Eisenmann Simons dobbel Simons enkel Noen favoritter?
birken85 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 montering kommer vel litt ann på hvordan røret ser ut i utgangspunktet i verstefall må du kappe det beint og muligens skjøte på litt for og få det til og passe men det ser du med en gang du stikker hodet under og ser:P Når det gjelder hvilken stuss ville eg gått for den dobble uten tvil, men alle har jo hver sin smak.. finnes ingen fasit på det spørsmålet
aottesen Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=20&t=19037 <-- Bare nevner det, AMD-stusser på 1-serie er RÅTT (og billig fra eBay)
Dufniall Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Takk for tips aottesen, den var veldig pen! Hvordan får man tilpasset åpningen rundt rørhalen når man monterer større enn original? Håper jeg slipper å bytte fangeren Birken85: Enig i at dobbel er bra, da er den fra AMG fra aottesen bedre en schmiedmann sine:) Men vet ikke hva noe sånt koster av arbeid, blir en litt større jobb enn jeg hadde tenkt i utgansåunktet... Likte den flate fra Eisenmann, men det blir jo et plassproblem med disse, nesten uansett hvilken man velger
aottesen Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Stussen kjøper du for ca. 600 fra eBay, diffusoren kan skjæres større hull i, evt. så er det deksel i hekkfanger som kan taes ut for større eksos. Pleier å være samme fanger på de forskjellige.
Dufniall Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Eisenmann bestilt fra Schmiedmann, fant ut at det var en del annet jeg trengte også, og ble lurt av 10% rabatt... Håper det kommer raskt! Og det stemmer at bildeler er tollfritt... Sånn at det bare blir moms i tillegg?
aottesen Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Hehe, sjå der! Men, du har jo facelift, har du ikke? Jeg må kappe før jeg får gjort noe som helst .. Har jo sånn deprimert-stuss (kikker ned i asfalten). NYDELIG bil forresten!
Dufniall Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Hehe, sjå der! Men, du har jo facelift, har du ikke? Jeg må kappe før jeg får gjort noe som helst .. Har jo sånn deprimert-stuss (kikker ned i asfalten). NYDELIG bil forresten! Har desverre ikke facelift, den kom vel i 2007, og denne er eldre Er det fordi din er nyere at den har deprimert-stuss? Jeg har blank rett-fram-stuss. Merkelig at de skal lage sånne tittenedibakkenstusser... Jeg må forøvrig også kutte helt tilbake til potta (det er jo en skikkelig grisehale-krøll under der), og sveise på nytt rør. TAKK DET SAMME! Stilige planer du har for din, og flotte hjul! Synes du tar flotte bilder også, jeg må jaggu øve meg litt med stativet... Passer du på å bruke høy blenderverdi selv om eftan, for å holde på skarpheten? Eller er du heldigere med utvalget av optikk enn meg kanskje? (kitlinse herigården:( Jeg driver å tenker på understellsbehandling før vinteren nå jeg og, den har ikke fått det før, hva gjorde du med din?
aottesen Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Har prefacelift jeg også, men det er vel gjerne gjort endringer på 118 og 120'en..? Skjønner personlig ikke poenget med sånn titt-ned-stuss. Den er (ordspill) stusselig! Takktakk!! Holder meg til en OK ISO-verdi, og så har linsen en blender på 1,4 så det skal ikke veldig mye lys til før det blir ok bilder. (Kan ABSOLUTT anbefales (Sigma 30mm f/1,4). Koster bittelitt, men langt mindre enn eisenmann-potten Ellers kan jeg jo tipse om å ta bilder i raw-format i stedetfor jpeg. Det tillater mye mer etterbehandling. Har hørt at det ikke har så mye å si om man fjerner bakpotta på diesel - mesteparten av lyden forsvinner visstnok i mellompotten. Så det blir vel litt mer uling, men det er jo bare kjekt det! Understellsbehandlinga er vel muligens en av tingene som gjør at jeg sover -litt- bedre om natta. Fikk bilen i februar, og tidlig i mars så jeg tendenser til overflate-rust på understellsdeler. Grusomt. Men, fikk ordna det for rundt 4500,- på et Mercasol-verksted på Stord. Full behandling med fjerning av det som var kommet, steaming og så tre lag med oljer/"asfalt". Hadde den inne i tre dager. Fikk anbefalt Mercasol, da det ikke blir hardt. Tectyl blir visstnok hardt og sprekker etterhvert (noe som igjen tillater fukt å trekke inn). Godt å se at det bare ikke er meg som syns antenna på 1-serien er helt latterlig svær. Godt iniativ! Kan ha så store hjul, så fancy plastikk og så mye hester man bare vil, men den orginal-antenna vil uansett få bilen til å se ut som et leketøy fra Brio. Hold oss oppdatert på hvordan det går med eksoshalen da! Spent! Blir nok eksos på meg først til våren antar jeg. Må få lakkbehandlingen på stell først ..
Gunnar Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 BMW har jo også noen alternativer, men den er nok ikke brukbar hvis dere har dieseltut som peker nedover, da må en nok ha en med litt mer rør. Jeg kjøpte original alulook til vår (har alulister innvendig så syns det matcha godt). Fin oppgradering for 400 kroner.
Dufniall Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Har prefacelift jeg også, men det er vel gjerne gjort endringer på 118 og 120'en..?Skjønner personlig ikke poenget med sånn titt-ned-stuss. Den er (ordspill) stusselig! Takktakk!! Holder meg til en OK ISO-verdi, og så har linsen en blender på 1,4 så det skal ikke veldig mye lys til før det blir ok bilder. (Kan ABSOLUTT anbefales (Sigma 30mm f/1,4). Koster bittelitt, men langt mindre enn eisenmann-potten Ellers kan jeg jo tipse om å ta bilder i raw-format i stedetfor jpeg. Det tillater mye mer etterbehandling. Har hørt at det ikke har så mye å si om man fjerner bakpotta på diesel - mesteparten av lyden forsvinner visstnok i mellompotten. Så det blir vel litt mer uling, men det er jo bare kjekt det! Understellsbehandlinga er vel muligens en av tingene som gjør at jeg sover -litt- bedre om natta. Fikk bilen i februar, og tidlig i mars så jeg tendenser til overflate-rust på understellsdeler. Grusomt. Men, fikk ordna det for rundt 4500,- på et Mercasol-verksted på Stord. Full behandling med fjerning av det som var kommet, steaming og så tre lag med oljer/"asfalt". Hadde den inne i tre dager. Fikk anbefalt Mercasol, da det ikke blir hardt. Tectyl blir visstnok hardt og sprekker etterhvert (noe som igjen tillater fukt å trekke inn). Godt å se at det bare ikke er meg som syns antenna på 1-serien er helt latterlig svær. Godt iniativ! Kan ha så store hjul, så fancy plastikk og så mye hester man bare vil, men den orginal-antenna vil uansett få bilen til å se ut som et leketøy fra Brio. Hold oss oppdatert på hvordan det går med eksoshalen da! Spent! Blir nok eksos på meg først til våren antar jeg. Må få lakkbehandlingen på stell først .. Takk for gode foto-tips! Vet jeg trenger en bedre linse med lav f, er jo 4,5 eller no på den jeg har Ang raw, hvilket program bruker du på dem? Tror ikke jeg får den inn i Photoshopen min...? Han jeg snakket med på Svendsen eksos sa at hvis man er uheldig kan man få problemer uten bakpotte fordi den da ikke er forskriftsmessig. Lyden er imidlertid ikke noe å bekymre seg over slik jeg har forstått det heller, nei Har akkurat nå lest her på forumet om Mercasol vs. Tectyl. Mercasol virker bra ja, så det VIL jeg ha, hører jo mange sier at det begynner å ruste på sine, og min har allerede gått noen år, hos folk som ikke tenker ordentlig Haha, den antenna ja, irriterer meg jevnlig at den ikke er som resten av bmw-familien...! Og den gjorde jeg sov -litt- dårlig om natten for å si det sånn. Ikke helt fornøyd med den jeg har nå heller, helt stiv, passer ikke helt osv. Har hørt om noen som bruker citröen eller peugeot men vet ikke hvor de kjøper? Også hørte jeg om en som hadde satt på en X3 antenne, funker det? Evt. med en annen orig haifinne, hadde jo vært gull. Spent på den halen ja, svendsen sa jeg ikke fikk lov til å kjøpe en hale som var for lang, så blir spennende å se om de får det til! Neste for meg er lakken, det er ny verden så det går langsomt, men det TRENGS. Får bli til våren, tar vel bare en polish nå på høsten tror jeg. Skal sjekke litt med en kar fra sørlandet som har kurs, skal kanskje sette opp noe i oslo-området etter hvert...
aottesen Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Jeg pleier å bruke Adobe Bridge til å importere til Photoshop. Kan nesten garantere at Adobe Bridge støtter raw-formatet kameraet ditt tar. Hmm, hva skulle være problemet med å ikke ha bakpotte, dersom det ikke blir mer lyd? Hva er POENGET med bakpotte, om den ikke fjerner lyd Jeg tror min er noe Peugot-greier. Fant den på eBay til en hundrelapp. Dønn stiv, men gjør nytta. Haifinn ligger det guide til på www.babybmw.net (en KONGE side for oss med 1-serier ). Jeg har hatt store planer om å polere bilen, men det har jo aldri vært vær lenge nok til å få det gjort. Det er somregel sol frem til kl. 1545, og så slutter jeg på jobb 16:00. Flott det!
Dufniall Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Adobe Bridge ja, aha, det skal jeg teste! Har fått meg fjernkontroll til kameraet idag, så da kan vi ta bilder uten at alt skjelver også! Fra GS: 02 18307796570 Bakpotte 118/120d org Diesel-Partikelfilter Har virket på meg som om denne potta og partikkelfilteret kan ha noen sammenheng? I tillegg til lyd. Men jeg har sikkert misforstått ja, og at det bare er lyd, og da er det jo svært så firkantet!! Noen kan jo sjekke om det er vanskelig å få det godkjent? Hadde jo vært supert om man bare tok en støytest, også var det greit, med noen ekstra gamp på kjøpet! Babybmw er bra ja, tror jeg skal søke opp den guiden gitt... Været er ikke bare bare her til lands nei, ikke samtaleemne #1 for ingenting hehe! Man må bare ha autoglymen klar og løpe ut når det bare er litt lyse skyer, eller finne et sted i skyggen en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå