benjamin84 Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Hei! Noen som vet hvor man kan få kjøpt plastverktøyet som brukes til å fjerne interiørlister i bilen? Typisk noe slikt som blir brukt i denne tråden: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=212647 Har et lite prosjekt på gang med ettermontering av GPS på en litt elegant måte, men jeg trenger å få av deler av dashbordet.
bullseyee Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... -av-plast/
benjamin84 Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 Takk takk, nettop kjøpt de Prøvde å søke etter alt mulig annet enn "demonteringsjern" så jeg hadde gitt opp Biltema Kjøpte også en "Dremel" til 149 kroner som virker som bare det, med litt flaks har jeg det jeg trenger til montering av GPSen!
benjamin84 Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 Planen er å lage en utfyllende "how to" når jeg er ferdig, skal ta bilder av hele prosessen Målet er at dette skal se så "orginalt" ut som mulig. Delelisten hittil: TomTom XXL - 1500kr BMW Portable Nav Tray P/N 65902158728 - 750kr Brodit Active Holder - 700kr Cheap "Dremel" - 149kr Plastic Trim Removal Tools - 49kr Totalkost rett over 3000, ikke værst om resultatet blir som jeg håper Desverre så er holderen for akkurat denne TomTom modellen monstersvær, så det blir ikke helt like elegant som det kunne blitt, burde tenkt på det før jeg valgte GPS.
aottesen Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 GLEDER MEG!! Dét og Bluetooth er eneste jeg føler jeg savner i 1'eren..
benjamin84 Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Da var det gjort! Var ikke like enkelt som forespeilet, men absolutt gjennomførbart. Hovedproblemet er at tyskerne tydeligvis har ryddet opp i kablingen sin, så det var klin umulig å få løs 12v supplyledningen vedsiden av girspaken. Endte opp med å koble orginalladeren til 12v uttaket under armlenet, og legge denne kabelen under diverse interiørbiter, bak dashbordet og opp til Brodit holderen. Bilder kommer snart Resultatet ble slik jeg hadde håpet, ser egentlig ganske orginalmontert ut! Og plastverktøyet fra biltema var nok det eneste som hindret skader på interiøret, ikke begynn på et slikt prosjekt uten!
benjamin84 Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 med "tripmaster" software installert, ble ganske bra syns jeg
benjamin84 Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Og et par bilder Som dere ser så er holderen fra Brodit noe svær så det ble ikke så elegant som jeg hadde tenkt, men det funker gull og TomTom'en er godt plassert med tanke på sikt.
benjamin84 Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Dessverre ble det både sent og mørkt før jeg var ferdig så bilder ble ikke prioritert. Kan love at dette er en forholdsvis enkel mod med unntak av å få kabelen gjennom dashbordet. Her endte jeg opp med å bruke en gammel pusse-stang, til en .223 rifle, som jeg bøyde i en svak bue. Denne fikk jeg da lirket gjennom dashbordet og ned til en glippe i interiør-trim'en i knehøyde på sjåførsiden. Kan ta bilde av resultatet der, man ser ledningen om man leter, men jeg har helt glemt at den er der nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå