Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytta til coilovers foran og når jeg svinger så kommer det en høylydt knirkelyd,

Jekka bilen opp og fikk en til å dra i rattet mens jeg holdt fjera så gav det seg på den ene siden.

Mistenker at det kommer av at fjera beveger seg over den man skrur på og da kommer det en slags knirke lyd, skal det være sånn?

Supersport coilovers.

Skrevet

Hmm, synes jo det er rart om man må til med motorolje da, går det an å montere coilovers feil?

Ganske sikker på at det er gjort riktig.

KW.jpg

Er helt like de til høyre bare en annen farge.

Satt "hakket" innover der det er åpning hvor man strammer, ikke at det skal ha noe å si da denne er til å bevege på.

Andre synspunkter?

Skrevet

Jeg monterte nye topplager så tviler på det, alt var fint når jeg monterte og alt virker helt tight når jeg kjører, bare knirking når jeg svinger.

Skrevet

På e39 er det forskjell på høyre og venstre demper. De er antagelig merket med L og R (liks og rechts). Dessuten er det et merke for hva som skal være inn. Men jeg vet ikke om dette er årsaken til ulyden. Som sagt, prøv å smøre litt eller vent til de får satt seg.

De fjærene som ligger ved siden, hvor skal de sitte?

Skrevet

De skal på toppen.

Er ikke forskjell på høyre og venstre demper men er forskjell i forhold til hvordan de skal sitte, står både L or R på de demperne jeg tok av.

Serienummeret og alt på begge coiloversa var helt likt.

Snakka med 535Terjen nå som har montert samme settet og han sa at det var nok lageret som gnissa nedtil den øvre fjærskåla.

Han mente at å legge en skive mellom ville løse problemet.

Kjipt å demontere igjen men går fortere andre gang da ^^

Har jo fortsatt bak igjen uansett.

Skrevet

Ja, det skal ligge en skive der i tillegg til støvkappen. Det er mange som monterer demperne feil fordi de ikke er klar over merkingen.

Skrevet

Er klar over merkingen men coiloversa er helt like uten merking.

Støvkappen fikk jeg på men ingen skive, jaja. ut igjen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...