Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10044064

fantastisk, slik burde de fleste bilister egentlig gjort.. er så lei hjernedøde syklister som tror de eier veibanen og dermed skaper frustrasjon og kø for biler og lastebiler, Veldig ofte er det gangfelt som er tomt ved siden av, som de kan bruke. Har drevet litt aktivt med sykling før i tida og jeg skapte aldri kø mens jeg trente, så lurer på hvorfor de fleste andre må lage det da... Jeg pleier å bruke tut akkurat når jeg kjører forbi, nå skal jeg begynne med vindusspyleren.. takk for tipset VG.

Han med audi'n brukte kanskje litt hardt virkemiddel selv om jeg gnir meg i hendene når jeg ser dette. :applause:

• Svar 472
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hahahhaha, han der har creds fra meg! HATER syklister som sykler på veien! Den dagen de faktisk må betale årsavgift og må ha personlige skilt på sykkelen, skal de få lov til å oppholde seg i veibanen. Men da må de faen meg følge fartsgrensene også!

- Dette er rett og slett overlagt vold og ingenting legitimerer slik oppførsel mot syklister, sier sykkeltrener i Stavanger sportsklubb, Terje Flaten til VG Nett

Måtte være en fra klubben som kommenterte, ler.

Bruker alltid å tute på syklister, og ganske ofte sveive ned vinduet og rope "GANGFELT FOR FAEN!" :angry:

Skrevet
Hahahhaha, han der har creds fra meg! HATER syklister som sykler på veien! Den dagen de faktisk må betale årsavgift og må ha personlige skilt på sykkelen, skal de få lov til å oppholde seg i veibanen. Men da må de faen meg følge fartsgrensene også!

Det der har jeg tenkt på veldig lenge og. Jeg vil ikke respektere syklister før de bidrar til felleskassa med årsavgift, forsikring og skilt på sykler som ferdes på asfaltert offentlig vei. Unntaket er der det ikke finnes gangsti, og barn som ferdes til skolen.

Personer på sykkel er definert som kjøretøy. Bare se på loven vedr. kjøring på sykkel i beruset tilstand.

Derfor synes jeg det ikke er urimelig å påkreve registering av sykler som skal brukes på offentlig vei.

De fleste, av typen på racer, viser ikke hensyn, og følger ikke trafikkreglene.

Denne saken i VG viser bare hva dersverre mange føler, men (heldigvis) går ikke alle så hardt til verks.

Skrevet

Råeste opplevelsen i mot syklister som bruker veibanen, var da jeg hadde min godt slitne ld28 laurel c32 vinterbil som var justert og helt ihjelkjørt.

inn med clutch og noen pump på gassen var nok til at syklisten ble tooootalt borte i den enorme svartskya bak bilen, tru meg, den bilen ga begrepet "ryker svart" ny mening! Han måtte bremse helt ned siden han ikke så noe som helst, så så jeg han kom ut av skya skrått opp på gangfeltet, han måtte fordi det var så lang og stor dose svartrøyk, det endte med at han sykla opp på fortauet videre nedover(var på en oversiktlig strekning)..

Skrevet

De sliter hvertfall veldig med å vise respekt for oss med motoriserte kjøretøy, og ligger gjerne opp til 3-4 i bredden i en gruppe på 20-25 stk! Skal da være grenser! Har ofte kjørt forbi og kjeftet på gruppene, men de overser det og snakker videre, som at de var en syklende syklubb! Til helvette med dem!

Bra jobba, Just, stolt av deg!

Skrevet

Kan ikke forstå hvorfor de ikke i det minste kan bruke sykkelstier, og sykkelfelt.. Det står jo til og med store skilt noen steder, med ett svært bilde av en sykkel (for de av de som ikke kan lese) men alikevel SKAL de ligge midt i veien!

Skrevet
Kan ikke forstå hvorfor de ikke i det minste kan bruke sykkelstier, og sykkelfelt.. Det står jo til og med store skilt noen steder, med ett svært bilde av en sykkel (for de av de som ikke kan lese) men alikevel SKAL de ligge midt i veien!

som en tidligere i tråden sa, er det ingen muligheter for å sykle der på gangfelt/sti eller liknende, så sykle på linja eller så 30-40cm fra veikanten på rekke og rad, ikke flere i bredda...

smarte syklister er jeg hyggelig i mot, er det noe verdensmester-takter, så får de tut for å skremme dem, og heretter spylervæske i fjeset.

Skrevet

som en tidligere i tråden sa, er det ingen muligheter for å sykle der på gangfelt/sti eller liknende, så sykle på linja eller så 30-40cm fra veikanten på rekke og rad, ikke flere i bredda...

smarte syklister er jeg hyggelig i mot, er det noe verdensmester-takter, så får de tut for å skremme dem, og heretter spylervæske i fjeset.

Helt enig!

Skrevet

Bilføreren som kjørte forbi burde slippe unna med en liten straff for å bråbremse forran følgebilen, men burde slippe unna straff for å ha skadet sykkelisten.

Sykkelistene skal da for faen følge trafikkreglene og holde god nok avstsand til kjøretøyet forran slik at de greier å stoppe ved nødbrems fra bilen forran.

Skrevet

jepp, såvidt jeg har forstått så skal man holde avstand til kjøretøyet foran på 1001-1002-1003... det gjør tydeligvis ikke følgebilen ELLER syklistene..

At han bråbremser bør de være oppmerksomme på, hva hvis det faktisk lå et hinder i veibanen, skal man da bare fortsette pga at bilen bak ikke skal bråbremse? når de tar seg så til de grader til rette at de bruker veien som treningsfelt, så skal DE utøve all forsiktighet som baaaare er mulig.

En del syklister må seriøst gå i seg selv når en haug med bilder tuter og slikt.. når de får spylervæske i fjeset, folk viser finger og presser de ut av veibanen, så bør lyset gå opp for dem at de er et hinder for andre folk.. politiet skryter jo at de skal ta lusekjørere, men de bør kanskje først og fremst få mannfolk med polerte legger ut av veibanen, så vi som har beholdt pelsen etter naturens ånd, faktisk kommer oss dit vi skal.

Skrevet
jepp, såvidt jeg har forstått så skal man holde avstand til kjøretøyet foran på 1001-1002-1003... det gjør tydeligvis ikke følgebilen ELLER syklistene..

At han bråbremser bør de være oppmerksomme på, hva hvis det faktisk lå et hinder i veibanen, skal man da bare fortsette pga at bilen bak ikke skal bråbremse? når de tar seg så til de grader til rette at de bruker veien som treningsfelt, så skal DE utøve all forsiktighet som baaaare er mulig.

En del syklister må seriøst gå i seg selv når en haug med bilder tuter og slikt.. når de får spylervæske i fjeset, folk viser finger og presser de ut av veibanen, så bør lyset gå opp for dem at de er et hinder for andre folk.. politiet skryter jo at de skal ta lusekjørere, men de bør kanskje først og fremst få mannfolk med polerte legger ut av veibanen, så vi som har beholdt pelsen etter naturens ånd, faktisk kommer oss dit vi skal.

Helt riktig! Samme regler burde gjelde for dem!

-politiet skryter jo at de skal ta lusekjørere, men de bør kanskje først og fremst få mannfolk med polerte legger ut av veibanen, så vi som har beholdt pelsen etter naturens ånd, faktisk kommer oss dit vi skal.

Den kommentaren der gir jeg deg en skikkelig applaus for :applause:

Skrevet

Tydligvis mange tilbakestående folk her på bimmers. Enkelte får ta en runde med dere selv og tenke over hva dere skriver.

Skrevet
Tilbakestående eller oppegående mennesker? Skal da finnes visse grenser til oppførsel i trafikken, noe ingen av syklistene i kondomdrakt jeg har møtt på har vist! [-X

Vil si tilbakestående da folk oppforderer til vold og andre meningsløse greier som og spyle ned med vindusspylerveske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...