Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 472
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jada clo. Du kan finne navnet til folk ved hjelp av skiltnummeret deres. Vi har skjønt det nå.

Flott! Det kan "dere" (jeg vet ikke hvem du uttaler deg på vegne av) ha i bakhodet når "dere" skal "ha det moro" i trafikken.

Her er en relatert filmsnutt: http://www.youtube.com/watch?v=vLvkIFREZU8

Herregud, går denne enda?

Clo, ang den filmsnutten, så var det en ting som slo meg.

Syklisten hadde vikeplikt. Nå var hun riktig nok ikke gammel nok til å inneha førerkort og vite bedre, men desto mer grunn til at hun skulle brukt fotgjengerovergang. Der kommer "sykkelfører" beviset inn, som jeg nevnte tidligere i diskusjonen.

Er lei av å se i diskusjoner at syklister vil ha rettigheter til BÅDE kjøretøy og gående. Det du sier, og ikke minst at du linker til den videoen viser nettopp hva jeg mener.

"Åh, store, stygge bilen! Han kjørte på syklisten og må straffes!"

Jeg kjører motorsykkel, og jeg VET at UANSETT hvor fint jeg kjører, så er det den bilen som gjør en feil dreper me, og derfor kjører jeg meget defensivt. Det jeg observerer fra syklister er TOTAL mangel på denne ydmykheten. Hvorfor? Er det fordi det er i sportens navn og hellige ånd at dere er ute og sykler, og derfor er dere bedre enn alle andre? Nå finnes det unntak, men ja, jeg generaliserer.

Skrevet
Jada clo. Du kan finne navnet til folk ved hjelp av skiltnummeret deres. Vi har skjønt det nå.

Flott! Det kan "dere" (jeg vet ikke hvem du uttaler deg på vegne av) ha i bakhodet når "dere" skal "ha det moro" i trafikken.

Her er en relatert filmsnutt: http://www.youtube.com/watch?v=vLvkIFREZU8

Og hva hadde dette med stygge forbikjøringer og spylerveske å gjøre?

Og hva skal du gjøre om du ser meg kjøre i 140 i en 80-sone? Anmelde meg uten bevis? Det kommer du sikkert griselangt med. Lukter 21 år + forvaring av dette her :lol:

Skrevet
Fordi jeg har blitt en feit f*en etter å ha kjørt mye bil, samt postet tusenvis av innlegg på diverse nettfora opp gjennom årene. :mrgreen:

Du klarte ikke å generalisere litt mer da?

Jeg kjører masse bil, og har tusenvis av innlegg på bimmers.no men anser meg selv som rimelig veltrent (kunne lagt ut noen bilder, men syntes det passer seg bedre på treningsforum som faktisk er beregnet for sånnt :P ). Dog en del for tynn, så jobber aktivt med å gå opp en 15-20 kilo, da med minimal fettprosent.

Jeg tror faktisk han er en fet f*en. Men han har sikkert en pen sprettrumpe, som de fleste syklister har.. :roll:

vk_agilitytraining.jpg

(Jeg tror ikke en gang Just-TD hadde protestert på å ligge bak disse her selv i 80-sonen..)

det hadde jeg så absolutt, rekelukt er jeg ikke glad i...

Skrevet
gud som jeg håper på at jeg møter lek på sykkel en gang..

da skal jeg ha det moro

Men J__ O__ H____, da! Har du glemt alt nå?

Har det gått litt i surr for deg clo? Klarer du ikke skille mellom folk du snakker med?

Skrevet
Og hva hadde dette med stygge forbikjøringer og spylerveske å gjøre?

Ingenting, det var en kommentar til "Just -turbodiesel"s kommentar om at han skulle "more seg". Hvis noe skjer mens man "morer seg", er det ikke en ulykke. Dét var poenget.

Pussig å se hvordan noen klarer å hisse seg opp, forresten.

Skrevet
Har det gått litt i surr for deg clo? Klarer du ikke skille mellom folk du snakker med?

Ja, jeg blandet dere visst sammen. Fort gjort, siden innleggene deres er like tåpelige.

Skrevet
Jeg tror faktisk han er en fet f*en. Men han har sikkert en pen sprettrumpe, som de fleste syklister har.. :roll:

fat+guy+in+spandex+kit.jpg

Pen og pen... Stor sprettrompe, i hvert fall.

Men tilbake til saken.

Vår alles kjære Peter Wessel Zapffe ("mer livsglad pessimist skal man lete lenge etter", har noen sagt om ham) skrev i 1935 et innlegg i Aftenposten om Syklistenes trafikkultur.

Det tar lang tid å endre enkelte bilisters holdninger til syklister, det er det ikke noe tvil om.

Skrevet

Ja, jeg blandet dere visst sammen. Fort gjort, siden innleggene deres er like tåpelige.

Tror du har vippet fullstendig av pinnen. Slik usaklighet kan du bare drite i.

Ikke en gang har jeg kommentert din mening, kun diskutert innholdet av det du sier. Du skal få lov å mene hva du nå enn vil, bare ikke prøv å tving på meg den meningen.

Jeg har kanskje meninger du ikke er enig i, men jeg forholdt meg saklig i de innleggene som jeg har postet i denne tråden. Det samme kan ikke sies om deg.

Du er like sneversynt og barnslig som du beskylder Just, Rabies og mange andre forummedlemmer å være. (Selv om Just tar oftere enn ikke kaka).

For å hoppe tilbake et par sider, hvorfor skulle Just trekke tilbake det han sa? Hvem er DU, siden du tror du kan moderere folks meninger?

GeirK har jeg sansen for, han holder seg saklig, og han bruker fakta for å prøve opplyse folk og slik forandre deres holdninger. Jeg har fått litt innsikt i saken gjennom diskusjon frem og tilbake med han.

Du, derimot, bare lener deg på hva andre sier, og nekter å innse at denne saken er mer nyansert enn du tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...