Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
[Litt hissig kjas]

Bra, få det ut!

Hvis du lurer på hvorfor jeg mener innleggene dine er tåpelige, kan jeg bruke dette eksempelet:

Sier jeg, men det er og definert med at jeg må betale veiavgift på alle kjøretøy som jeg har registrert med skilt, som er til for å dekke slitasje, nybygging og reperasjoner av de veiene som jeg ferdes på.

Jeg kan heller ikke komme på noe registrert kjøretøy av noen slag som man kan føre på offentlig vei uten noen form for førerbevis eller sertifikat.

Dermed mener jeg at min tolkning av systemet er korrekt, og ingen, ikke engang du, kan nekte meg å innha denne meningen.

"Veiavgift" finnes ikke.

Årsavgift inngår i Statsbudsjettet, akkurat som fartbøter, inntektsskatt, etc.

Sykkel er et kjøretøy som kan kjøres på offentlig vei uten sertifikat.

At du selv mener du tolker noe riktig, betyr ikke at du har rett.

• Svar 472
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har en teori

folk som IKKE velger minst traffikerte rute, sykler med kun ett formål og det er å vise seg frem. koker ned til manglende selvtillit / midtlivskrise.

hva anngår de som faktisk sykler med trening som formål, på lite traffikerte veier og viser respekt vil jeg si stå på, god innsats..

Skrevet
folk som IKKE velger minst traffikerte rute, sykler med kun ett formål og det er å vise seg frem. koker ned til manglende selvtillit / midtlivskrise.

hva anngår de som faktisk sykler med trening som formål, på lite traffikerte veier og viser respekt vil jeg si stå på, god innsats..

Jeg har ennå ikke møtt eller sett noen som sykler for å vise seg frem, men det kan jo hende det finnes noen.

Selv om man velger lite trafikkerte veier, er det ofte ikke mulig å holde seg helt unna trafikkert vei hvis man sykler 100-150km. Noen kombinerer også sykkeltrening og transport, og hvis man skal til/fra jobb, er ofte vei og tidspunkt vanskelig å gjøre noe med.

(Ingen tjener på å hisse seg opp, "stå på krava", etc uansett framkomsmiddel, og det er veldig sjelden det er noe problem å sykle på normalt trafikkert vei)

Skrevet

Jeg har ennå ikke møtt eller sett noen som sykler for å vise seg frem, men det kan jo hende det finnes noen.

Selv om man velger lite trafikkerte veier, er det ofte ikke mulig å holde seg helt unna trafikkert vei hvis man sykler 100-150km. Noen kombinerer også sykkeltrening og transport, og hvis man skal til/fra jobb, er ofte vei og tidspunkt vanskelig å gjøre noe med.

(Ingen tjener på å hisse seg opp, "stå på krava", etc uansett framkomsmiddel, og det er veldig sjelden det er noe problem å sykle på normalt trafikkert vei)

Kan hende? :) Gi det en tanke da, jeg kjører veier som har alternative ruter, "hovedveiene" av disse alternativene er veldig traffikert mens alternativene (og ja, de finnes, minst like bra kvalitet på veien. hender jeg kjører der selv hvis det er kø) er veeldig øde. Hvis man ønsker å trene, finnes det i det hele tatt en eneste grunn til å velge den som er mest traffikert? selv om bilistene hadde vært smidige og elskverdige som de er i alle andre land, hvorfor kjøre på den mest traffikerte? i mitt hode ser jeg kun en forklaring, show off/mangel på selvtillit/midlivskrise. edit: og kanskje for å irritere?

Skrevet

ok. søkt, skjønner det ikke. hvis jeg har valget mellom biff og mugne brødskriver velger jeg biff. skulle jeg sykla hadde jeg ikke hatt lyst til å sykle blandt ildsinte intolerante irrasjonelle mennesker som sitter bak rattet i noe som er lagd av metall, gjerne veier over 1500kg og ofte beveger seg mer enn tre ganger så fort som meg. ville valgt stedet jeg så så lite som mulig til dette. kan dog være at jeg ville hatt ett annet syn på det om jeg ikke hadde råd til sykkelstativ for å kjøre bil til egnet treningsterreng og ikke hadde bodd midt oppi dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...