speedtouch Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Hei ! tenkte jeg ville vise frem det nye bmw prosjektet mitt Det er en 1986 modell 2 dørs 325e med 250k på telllern. Kom fra sveits til norge i 97. Bilen er ganske grei for rust sånn javnt over, men er ganske alvorlig angrepet på standard e30 plassen, i overgangen mellom kanal,gulv og torpedovegg. Så planen er å få utbedret dette, samt gå over resten av karosseiret og flikke litt på smårust før den blir sendt på lakk i løpet av høsten. Heldigvis er den veldig fin i karosseriet både på støtdempertårn, i bagasjerom, i tak, hjulbuer, og ellers. Så det vil forhåpentligvis ikke ta så veldig lang tid. Her er jeg igang med tilpasning av ny innerkanal. Måtte også kappe vekk veldig mye av gulvet pga kryprust langs ett ganske langt stykke. Finnes sikkert flere måter og gjøre dette på, men jeg tror dette blir minst arbeid og jeg får beholde så mye som mulig av det originale stålet, i forhold til om jeg skulle f.eks skifte hele innerkanalen +ytterkanal og en hel del sveising inn imot bakskjerm. Nå kommer jeg også greit til for og behandle alle sveisepunkter og skjøter.
E30_Dale Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 M-tech I kit på den og? Ser ut som en meget fin E30. Bare holde motor original er det planer om trimming?
speedtouch Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Det er komplett m-tech kitt på den ja, ettermontert. Når det gjelder motor så står det mellom 2 valg, enten 3,2 liters e36 m3 motor, eller mertic mehanic 3200 rally kitt til m20. Om jeg går for det siste alternativet kommer det antageligvis ett haltech e6x på bilen også. M3 motoren går jo helt klart mye bedre, men det er jo en større ombygning, samt at en helst bør ta en runde med vegnvesenet ang godkjenning da. Om jeg går for m20 så ser det ihvertfall mer originalt ut Prisen havner vel omtrent likt.
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Metric Mechanic sine kit skal visst være ganske gode, så gleder meg virkelig til å se film av denne om det er det du ender opp med! Er ikke så alt for mye arbeid med en S50B32 heller egentlig, men er vel opp til hver og en.
speedtouch Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Det er jo bra og høre ! Virker ikke som om det er så veldig populært i grunn, men det spørs vel hva man vektlegger. Jeg liker lyden i m20, + at bilen beholder originaliteten, og at man ikke har trimmet så åpenlyst som om man sikfter til m3 motor. Men hadde det vore lett og få det godkjennt m3 motoren så hadde jeg jo naturligvis valgt den Blir nok en stund til film da hehe , men bilder under oppbygging skal eg komme med
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Hehe, skulle selv bygge en M20-motor med rundt 270 hester, for å beholde orginaliteten og den nydelige lyden i rekkesekseren, men det hadde havnet på rundt 120 000,- så da ble det M3-motor istedenfor Jepp, bare å pøse på med bilder, følger med!
speedtouch Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Ja, ett sted går jo grensen for sunn fornuft. M3 motoren er fin sånn, mye motor for pengene. Metric mechanic kittet i lag med haltech vil vel muligens gi 250hk? Prisen samlet vil vel da bli rundt 50 tusen. Inntil jeg finner ett bra interiør så blir det vel ganske vektredusert innvendig, det hjelper jo på prestasjonene det og
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Er vel greit nok det, men motoren har fortsatt mer å gå på, hehe. Jeg skulle jo få rundt 270-280 hester ut av min M20-motor, så skal vel ikke være umulig med din heller, om du er villig til å tyne den litt ekstra, hehe. Jeg kom i kontakt med en som driver med mapping av datasprut, og han hadde visst ganske god peiling på akkurat dette.
speedtouch Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 Ja det hadde jo helt klart vert rått med 280 hk på m20, men da må man nok investere mye penger i og få gravd utav toppen en god del , men ett sted må man jo sette ned foten og si at nok er nok. I metric mechanic kittet så følger det jo med en topp som har 18% økning i flow, så tenker det får holde med det Da kan jeg jo ta kontakt med deg når motoren nermer seg ferdig, slik at jeg også kan komme i kontakt med han
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Hehe, nettopp det. 18% økning i flow er ikke verst Ja, men du burde unngå kontakt med han med mindre du kjøper datasprutet med han og lar han mappe det, visst ikke kan det ta veeeldig lang tid. Han jobber forresten off-shore, så han har 2/4 ordning, så best å få ting til å klaffe, hehe.
speedtouch Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 Hei igjenn ! på tide med en update. Har fått gjort en del siden sist. Er blitt helt ferdig med reparasjonen i høyre hjørnet, og er nesten ferdig i vestre. Her mangler kun å sveise litt+ og få på plass en bit på ytterkanalen. Den sida som såg best ut før eg begynnte og skjære skulle vise seg og være den værste, med kryprust langs skjøyten helt opp til toppen av girkassetunellen. Her har eg bare laga noen lapper som går kant i kant istedenfor overlapp som det er originalt. Da er også rustproblemene helt ute av verden, eneste som er litt dumt er at jeg må jukse litt inn imot det originale stålet. På venstre sida valgte eg å ikke kutte så mye ut av innerkanalen som på høyre side der eg kutta den av på tvers. Det er på grunn av at den var vanskelig å få sveist bra på plass igjenn i overdelen på grunn av veldig tynt stål i godset man skulle sveise på. Så eg kutta den heller på langs, og da ble det igrunn enda bedre. Det som gjenstår da er og fikse litt på jekkfestene bak, ordne på girkassefestet og å fikse på innfestinga til tankpåfyllinga så er den ferdig karosserimessig. Her banker eg til profil på gulvlappen:
speedtouch Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 Ivrig tilskuer Noen bilder av bilen
speedtouch Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 m-tech fangeren skal byttes ut til en ny som ikke er skeiv, og bakpotta blir bytta ut med eisenmann 2*83mm. Venstre side, her ser dere lappen på innerkanalen. Gulvpanel venstre side
speedtouch Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 Må vente med og sveise her til motoren er kommet ut. Malingen må skrapes bort på baksida, viss ikke tar det bare fyr og det er håpløst og sveise midt i flammene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå