kjetilbm Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 På min E34 er det noen rusthull i gulvet som må sveises. Antar at jeg derfor må ha ut gulvteppet rundt områdene det skal sveises. Det er hull følgende steder: - div hull i kanal, begge sider, både foran og bak - i gulvet, rett under passasjersetet - under baksetet, ved "nedre beltefeste" Det jeg egentlig lurer på; er det veldig vanskelig å ta av gulvteppet foran høyre, altså under passasjerstolen? Er teppet delt i 2 eller 3 (bak, foran? bak, foran venstre, foran høyre?) Må HELE teppet ut, eller går det anå bare ta vekk teppet fra passasjersiden? Må "midtkonsollet" av for å få ut teppet? Kanskje dumme spørsmål, men det får ikke hjelpe! Har ikke bilen her, derfor får jeg ikke sjekket.
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Har ikke tatt den ut på E34 selv, men ser for meg at den er lik E30, og du må ut med hele. Midtkonsollen og setene må ut.
peder87 Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 hei mener det er delt mellom foran og bak. men det er mye arbeid å ta ut teppet da det er ett stykke under midtkonsollen og. jeg løsnet midrkonsollen og delte teppet der jeg med tapetkniv. men angrer på det nå egentlig. da det ikke ble like fint som det var. men tror jeg skal klare å stripse sammen delene.
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Det er ikke mye arbeid, så lenge du vet hva du gjør. Og for guds skyld ikke del teppet med tapetkniv, da kan du like så godt sette fyr på interiøret i bilen din!
Gjest Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 javel.... på e34 må du ut med hele varmeapparatet, det vil si alt som er fremme der.og det er å betrakte som mye arbeid. om du skjærer helt inntil dette, og derretter fester teppe igjen vil ikke dette synes. jeg fikk ihvertfall særs mange komplimenter for hvordan min e34 så ut og jeg er nazi på at det skal se originalt helt og pent ut. men for all del, om du har tid til å plukke fra hverandre alt, så gjør det. men dette kommer jo helt an på hvor lenge du kan la bilen stå.
kjetilbm Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 Må seriøst hele varmeapparatet osv også ut? :S Jeg har lite erfaring med bil og interiør fra før, så jeg hadde håpet at det ikke var såå mye arbeid. Såfall kan det hende jeg tar den enke varianten, med tapetkniv. Jeg har verken tid eller energi til å drive å plukke ned hele bilen. :/ edit: Jeg kom til å tenke på en ting... Jeg trenger jo forsåvidt ikke å ha ut hele teppet. Rusthullet under passasjerstolen er ganske langt til høyre, så hvis det går an å heller løsne teppet, og "brette" det litt til venstre mens gulvet sveises, ville det spart meg for utrolig mye arbeid! Tror dere dette lar seg gjøre? Har som sagt ikke bilen her, men i mitt hode høres dette ut som et mye bedre alternativ!
Gjest Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 du kan brett teppet ganske mye ja.. løsner du det helt vil jeg tro det er ute av vegen om det dreier seg om rust ut til siden..
Dolk Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 E34 begynner jo å bli gamle og veldig utdaterte, så det beste og det desidert lureste du gjør er å levere bilen inn til skroting, du sparer enormt masse penger på det. Finn deg heller en pent brukt E39 hvis du liker 5serie.
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 E34 begynner jo å bli gamle og veldig utdaterte, så det beste og det desidert lureste du gjør er å levere bilen inn til skroting, du sparer enormt masse penger på det. Finn deg heller en pent brukt E39 hvis du liker 5serie. Spar oss for slike kommentarer..
kjetilbm Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 E34 begynner jo å bli gamle og veldig utdaterte, så det beste og det desidert lureste du gjør er å levere bilen inn til skroting, du sparer enormt masse penger på det. Finn deg heller en pent brukt E39 hvis du liker 5serie. Spar oss for slike kommentarer.. Enig. Hold sånne kommentarer for deg selv. Vel, jeg tenker jeg tar turen bort til bilen i morra og ser om jeg får gjort mer da. Igjen, takk for respons!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå