12Anonym12 Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Hei! Jeg er en gutt på 16 som kjøpte sin første bil for rundt en uke siden. Bilen er gjenomført stygg og ser veldig sliten ut nå, men håper den kan bli fin etter noen hundre timer med pussing, sparkling og skruing Grunnen til at jeg valgte akkurat denne var prisen og at den ikke sto så veldig langt unna. Siden jeg ikke får lappen før om ca 1 og ett halvt år har jeg god tid på å få skilter på den. Siden dette er min første bil har jeg lite erfaringer med bil og skruing så håper på litt hjelp her når jeg trenger det. Og bare rop ut om det er noe jeg IKKE burde gjøre eller burde gjøre annerledes. Det er en 320 med 323 motor Så over til bildene
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Ser ut som et spennendes langtidsprosjekt, spesielt for en på 16 år. Skal du sveise selv eller har du noen som gjør det for deg? For rustsveising blir det uansett når man begynner å restaurere gamle biler, hehe. Tok du ut dørkenmatten og sjekket for rust i gulvet? Sjekk også kanaler, hjulbuer fram/bak, bagasjerommet og ikke minst motorrommet. Bak vinduspakningen i fronten bruker det også å gjemme seg rust. Lykke til, skal følge med!
ehrnst Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 her er det bare å stå på men det er nok ingen 323 motor som står i der, men mindre ledningsnett, fordeler etc er byttet til 320 facelift
Gjest Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 her ser det ut som det er litt å henge fingrene i: ) lykke til: )
12Anonym12 Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 Kan sveise på skolen så blir nok til at jeg gjør det tror jeg Ikke noe rust i gulvet, bare litt rundt skruhullene, ved vinduspakkningen i fronten er det ikke noe rust. Men er en del i hjulbuen bak på venstre side. Hm, fikk bare opplyst av selger at det satt en 323 motor i bilen, selvom bilen er en 320.. Siden jeg ikke kan så veeldig mye om bil enda så vet jeg ikke om dette stemmer da
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Kan sveise på skolen så blir nok til at jeg gjør det tror jeg Ikke noe rust i gulvet, bare litt rundt skruhullene, ved vinduspakkningen i fronten er det ikke noe rust. Men er en del i hjulbuen bak på venstre side. Hm, fikk bare opplyst av selger at det satt en 323 motor i bilen, selvom bilen er en 320.. Siden jeg ikke kan så veeldig mye om bil enda så vet jeg ikke om dette stemmer da Ikke ved, men under. Om dette skal være et langtidsprosjekt så ville jeg startet med å tatt ut frontruten, tar ikke mer enn 2-3 minutter og sparer deg for endel irritasjon når du skal begynne på lakkering, og ikke minst får du tatt bilen grundig.
12Anonym12 Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 Oi, tenkte helt feil her.. Trodde du mente på toppen der, "under" taket. Hmm, hvordan er det å få inn igjen ruta a?
JonasD Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Stå på, bra prosjekt dette her! Alt er verdt det, føste prøveturen om sommeren
bmwkizn Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Dette ser spennende ut. E30 cab er knallfine biler. Så håper du får til dette. Stå på
Gjest Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Send en pm om du vil kjøpe ett strøkent baksete i svart skinn. Lykke til med bilen.Bra og beynne i riktig tid!
CeeKay Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Ser ut som ett bra prosjekt det her ja! Her har du mye å kose deg med de neste 18 månedene
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Oi, tenkte helt feil her.. Trodde du mente på toppen der, "under" taket.Hmm, hvordan er det å få inn igjen ruta a? Er ikke noe problem det, anbefaler hvertfall å være to personer, hehe. Du skjønner hvordan den skal monteres igjen når du først har tatt den ut.
12Anonym12 Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Okei Trenger jeg noe når jeg skal sette det inn igjen, av pakninger osv?
winchester Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Så lenge den orginale pakningen er i god stand er den gjenbrukbar. Ville dog kjøpt inn pakningsmasse for å få pakningen til å bli 100% tett, som du kliner på rundt kanten på hvor vinduet skal inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå