Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når jeg skulle ha takluka opp i "cruise posisjon" sa det bare "knekk" oppe fra takluka mens hold knappen inne. Alt skjedde på normal måte innvendig. Men når jeg gikk ut avbilen så jeg at takluka ikke var oppe i det hele tatt.

Hva har skjedd? virker som om det er noe som har hoppet av...

Noen typiske takluke feil på e36?

Skrevet

Skal visst være vanlig at ¨Comfort releet¨ tar kvelden på e36. Vanlig at både sentrallås og takluke takker for seg samtidig. Dette skal være blått og ligge under rattstammen. Lykke til 8)

Skrevet

Mekanismen lever den, for alt skjer normalt innvendig. Men må være noe som har hoppet av oppi der eller noe. Hørte jo en ulyd oppi der når den gikk til helvette. Ingen som har ordna detta før? :)

• 2 weeks later...
Skrevet

har fått tipset å snakke med gs om det :) de sku vist ordne manuelle takluker til 700 kr etter hva jeg har hørt men vet ikke hvordan det er med de elektriske, lykke til ihvertfall :)

Skrevet

Den er lei! BMW Fiksa takluka på en e36 for meg en gang.. kom på 10K!! Var visst myye jobb.. Har slutta heeelt med det Cruise greiene etter det!

Skrevet
Den er lei! BMW Fiksa takluka på en e36 for meg en gang.. kom på 10K!! Var visst myye jobb.. Har slutta heeelt med det Cruise greiene etter det!

10k ja! Må ned med taktrekk og mye rart innvendig etter hva jeg har hørt. Så lagt hele greiene litt ifra meg:)

Skrevet

Tipper det er en av de plastarmene som har knekt av. De er et svakt punkt og har en tendens til å knekke. Virker slik siden mekanismen går, men luka ikke flytter på seg.

Hvis det er tilfellet er det en ganske grei jobb, da du bare plukker ut luka, og ikke hele kasetten. Da er det bare å skubbe trekket inne i bilen tilbake, og løsne de fire skruene på tverrskinna samt løsne to bolter til i fremkant over dørene. Ligger mange beskrivelser på dette på nett om du søker litt. Blant annet denne: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/

Har noe kilt seg som du ikke kommer til der, så blir det straks litt mer jobb. Verksted tar som sagt fort 8-10 lapper på det, da det fort går noen timer når man er i gang. Da må du plukke ned hele taktrekket og skru ut kasetten. Går fort noen timer første gangen du gjør det, men etterhvert går det relativt fort. Brukte ikke mange timene på å plukke ned og sette oppi da jeg tok ned min for tredje gang etter gjentagende problemer.

Skrevet
Tipper det er en av de plastarmene som har knekt av. De er et svakt punkt og har en tendens til å knekke. Virker slik siden mekanismen går, men luka ikke flytter på seg.

Hvis det er tilfellet er det en ganske grei jobb, da du bare plukker ut luka, og ikke hele kasetten. Da er det bare å skubbe trekket inne i bilen tilbake, og løsne de fire skruene på tverrskinna samt løsne to bolter til i fremkant over dørene. Ligger mange beskrivelser på dette på nett om du søker litt. Blant annet denne: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/

Har noe kilt seg som du ikke kommer til der, så blir det straks litt mer jobb. Verksted tar som sagt fort 8-10 lapper på det, da det fort går noen timer når man er i gang. Da må du plukke ned hele taktrekket og skru ut kasetten. Går fort noen timer første gangen du gjør det, men etterhvert går det relativt fort. Brukte ikke mange timene på å plukke ned og sette oppi da jeg tok ned min for tredje gang etter gjentagende problemer.

Takker, skal se på det:)

Skrevet

er nok bare noe plastikk som har tatt kvelden her ja. koster ikke stort. får tak i det på f.eks bavaria. tar ca 30 min å bytte. har skjedd samme på min.

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...