ehrnst Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Av en eller annen grunn har jeg alt for høy avgass på min 96 tds. egentlig tror jeg målingen er feil da bilen bare hadde gått i 10 min før den sto i 20-30 min og så opp på bukken, men finnes det noe lurium av noe slag for å få bukt med dette på diesel
frode.nod Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Tøm en diesel rens i tanken, og kjør bilen hardt, så får du den nokk rein. Evt sjekk\bytt luftfilter og dieselfilter
ehrnst Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 får sjekke litt hos den lokale sjappa, ja. Dieselfilter og luftfilter er vel om lag 20.000km gammelt
Gjest Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 min erfaring, drit i diselerens. jeg tror målingen er feil.. svært sjelden disse gir for høy avgass.. er bilen chippet? går den som den skal? for å få bukt med det (om det faktisk skulle være korrekt??!!) så kan en justere den ned litt på dieselmengden, dette gjøres enkelt ved å bruke original tester. Altså enten hos bmw (ikke alle som har vært borti det, men det er en egen testmodul for dette), eller hos sånne som meg som har gt1 (bmw testeren) selv.. tenning påvirker også røyk, men ikke så mye at det betyr noe på en original bil..
ehrnst Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 nei, bilen er ikke chipet. misstenker feil måling jeg og.
Tsbusa Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Og hva var målingen på? Man pleier å ta høyde for måling ved kald og varm motor. Er forskjellige verdier som gjelder da.
Gjest Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 med mindre bilen røyker kølsvart konstant så er målingen feil.
Gjest Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 tviler på at den røyker så mye da.. 3,51 er enormt..
frode.nod Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 hiv på dieselrens og kjør den hardt. Koster deg nesten ingenting. Funker kver gang....
Gjest Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 dieselrens fungerer bedre på troa enn på avgassen.. og 3,51 får den ikke gjort så mye med.. har fremdeles troa på feil måling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå