Gå til innhold

kobling av pinkobling i e30 etter motorbytte, 316 til 318is

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har byttet motor i min e30 fra 316 m10b18 -87 modell til 318is m42b18 -90 modell, og har kom til at noe må gjørest med pinkoblingen..

hvilke koblinger må gjøres her for å få start?

hva er de foskellige pinnene på 316 side til?

noen her som kan hjelpe meg med dette?? noen som har gjort det før kansje?

er dette mulig uten å måtte skifte sikringsboks og ledninger inn til instrument og div.?

Skrevet

ja, holder på med en 318 til 318is m42. Kjøpte et m42 nett og ble svindlet så det kom aldri. Har m44 nett, men det passer sef ikke mtp bankesensorer. Så då blir det lodding gitt! Har du sjekket ut m42club.com el noe? lurer på om jeg har sett noe der.

Skrevet

aha! nei har ikke sett der, skulle hatt tak i hvordan de forskjellige pinkoblingene er koblet..men frykter jeg må skifte både sikringsboks og diverse inn til instrument og diverse..

• 2 weeks later...
Skrevet
Det ligger koblingsskjema på nettet. Bare å google på "BMW E30 WIRING DIAGRAM".

finner ikke noe som passer -87 316 forgasser der..noen andre?

trenger å vite hva de forskjellige pinnene på 316 kontakta er til, har jeg det så kan jeg kansje få til å koble dem i hop, har til 318is.

noen som kan hjelpe?

Skrevet
Kan ikkje BMW norge eller gs bildeler hjelpe deg me det da?

He du sett i ei rep. handbok? Finst ikkje det i nåken gamle bøker ned på ørsta bil? :)

kunne hørt med dem ja.

har funnet til 318is men ikkje til 316..var å leita der før jeg satte den vekk, muli der er noe jeg ikke har sett over..det må jo finnes en eller annen plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...