Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nå så godt som avtalt kjøp av en registrert bil for første gang. Det er en E30 Cab 320i, med gåen topp til en svært billig penge.

Jeg har fått x antall småting å utbedre av problemene i bilen, og håper jeg kan få verdifulle tips fra dere her på forumet! :)

Toppen er som sagt gåen.

Bremser, spylervæske og frostvæskenivå lyser i dash? Irring?

Rust i batteriholder og på innsiden av hjulbuene bak, uten at det ahr gått gjennom lakk. Kritisk?

Hvor får man kjøpt nytt cabtrekk?

Hull i midtkonsollen der delefiltrene ligger.

Sentralåsen fungerer ikke.

Lekker litt eksos fra frontrør (høres ut som tikking fra motoren)

Er bilen kollidert, dersom servoen og fester står skjevt? Er dette kritisk i så fall?

Sikringen ryker når man skrur på setevarmen i passasjerstolen?

Kardangen er skiftet til en med lavere utveksling. Suselyder i større hastighet. Kritisk?

Håper dere kan hjelpe meg med dette. Trenger vel forhåpentligvis ingen bunnsolid grundig forklaring.

Mvh Erik :)

Skrevet

Kjøpt katta i sekken? Håper du fikk den billig. (Sitter med samme erfaring selv, fikk min billig, må bytte en del, men syntes det er helt greit å skru litt).

Kan hjelpe deg med litt;

-Cabtrekk....søk på finn mener det ligger på rundt 5000kr.

-Bremser lyser i dash? Abs? isåfall muligens gående følere. Det gjelder også spylervæske/frostvæske.

-Midtkonsoll, søk i deler, finner mye der.

-Lekkasje eksos. Kjøp ny :)

-Sikring ryker, overledning? feilsøk.

-Kardang, ikke kritisk. Bare plagsomt med lyd. (synsing....(!)

-Rust er alltid kritisk om det ikke blir behandlet. En ting er sikkert. Det blir alltid værre om man ikke gjør noe med det.

-Sentrallås, feilsøking...(rele?)

Virker ikke så hakkende gale alle feiliene, men har du 10 tommeltotter så kan det koste litt mht verkstedpriser.

Lykke til og velkommen i E-30 Cab gjengen;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...