Gunnar Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Skulle gjerne ha deaktivert passasjerairbagen i 1eren midlertidig, men bilen er ikke utstyrt med bryter/nøkkel for dette, ettersom det IDIOTISK nok er ekstrautstyr hos BMW. Noen som vet om det er en grei sak å ettermontere dette, evt. om det er en "enkel" koding for å koble ut airbagen?
Gjest Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 trodde dette var hele hensikten med sensoren i passasjersetet? ingen pass, ingen airbag..? derav ingen varsler om ikke å sette barnesetet der? eller har jeg totatl missforstått?
Gunnar Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Tjah. En kollega har en nøkkelgreie på sin '05 120dA ihvertfall. Hvorfor skulle det være tilgjengelig som ekstrautstyr hvis sensoren i setet var tilstrekkelig? Den slår ut selv på en lett ryggsekk eller en bærepose, så det skal ikke mye til for at den aktiveres, og jeg er derfor skeptisk til å sette guttungen der. Vet ikke om det rett og slett bare er et økonomisk element ved at airbagen ikke skal slå ut ved "småbulking"...? Den brukes vel også til setebeltevarsleren.
Gjest Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Ok. aldri sett før. og skjønner absolutt skepsisen da.. men dette er vel noe bmw eller håndbok burde kunne svare på? ser for meg at det er påbudt med varsler om at man ikke må sette barnesete der om den alltid går av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå