BD Racing Skrevet August 3, 2010 Share Skrevet August 3, 2010 Hei, vi har akkurat kjøpt oss en Bmw e30 316 ia facelift 98 modell, som vi skal bygge om til 325 (kanskje turbo etterhvert?) og lurer litt på hva som må til for å få den godkjent ombygd med tanke på understell. Vi kommer til å kjøpe et brukt 325 understell, også tar vi orginalbremsene fra m3'en, men hva mer må gjøres? vi vet vi må skrive detaljert søknad til BT, men må bilen innom et Bmw verksted underveis for å få bekreftet at understellet faktisk kommer fra en 325? Skriv gjerne også ned diverse tips Er ganske nye på det med ombygning, så håper på utfyllende svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 jeg fikk svar fra BT angående min bil at jeg kunne sette i hvem motor jeg ville sålenge den var et av alternaltivene det karosseriet ble levert med orginal. her er svar fra BT på min søknad. den gjelder en E38 7 serie. men er nok samme regler for andre bmwer. Kjøretøy id: XX XXXXX Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2). Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer. Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy. Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis. Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side. Med hilsen Statens vegvesen Stor-Oslo distrikt Kjøretøy hallkontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BD Racing Skrevet August 4, 2010 Forfatter Share Skrevet August 4, 2010 jeg fikk svar fra BT angående min bil at jeg kunne sette i hvem motor jeg ville sålenge den var et av alternaltivene det karosseriet ble levert med orginal.her er svar fra BT på min søknad. den gjelder en E38 7 serie. men er nok samme regler for andre bmwer. Kjøretøy id: XX XXXXX Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2). Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer. Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy. Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis. Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side. Med hilsen Statens vegvesen Stor-Oslo distrikt Kjøretøy hallkontroll Tusen takk for svar, men hvordan får man det godkjent med m50 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå