AndersH Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Jeg har tenkt til å kjøpe meg 318 IS 1998 og trenger litt hjelp, siden jeg ikke har mye peiling på biler. Har funnet en fin og grei bil, som er blitt chippet opp til 140 hk. Men jeg vil gjøre mer med den, som gjør at den går bedre, og ser bedre ut. Men jeg lurer på pris på deler som felger, Sota ruter, evnt bodykits, turbokits, osvosv. Kan noen hjelpe meg med dette? Er forøvrig også ny på forumet, så tips til emner osv, sier jeg ikke neitakk til
Kai-P. Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Velkommen til forumet! Trykkleif? Denne bilen har 140 Hk originalt. Ellers er jo M-Tech-styling en sikker vinner, mange vil kanskje si at den er oppbrukt, men det er et alternativ. Skal være mulig å få tak i komplett kit med fangere og sideskjørt til 4-5k. Når det gjelder felger så er det mye pent å velge mellom. Den nyeste trenden er BBS LM-kopier, virker det som. Det har også blitt veldig lett å få tak i originale M3-hjul om dagen. Du får legge ut en tråd når du har fått bilen, så vil det nok ikke mangle på forslag, tenker jeg.
AndersH Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Jo takk! Eller, det står at det er en 318 I (s), jeg hørte at S'en stod for sedan, og siden jeg ikke har peiling på bil, trur jeg alt jeg hører Jeg har sett en del på GS bildeler, og den siden var jo helt perfekt for meg Eller så har jeg sett litt på QWT.no skal legge ut både tråd og blider når jeg får den
AndersH Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Jeg så på din E36, og det er noe sånt jeg vil ha. Noe som ikke er alt for pimpmyride.org
Kai-P. Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Se heller på www.koed.no, mye billigere! Aha, hvis det egentlig er en 318i, da skjønner jeg mye mer. Det du kan gjøre er å slå inn reg.nr på f.eks. www.mekonomen.no så får du opp alt der.
AndersH Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Takk! Kommer tilbake med mer så fort jeg får bilen
babjorn Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 S i 318is står ikke for sedan,da jeg har 318is i coupe 318i er 115Hk å 318is 140Hk Tror den gammle typen M42 har 136HK å ny typen M44 har 140HK
takaasen Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Trykkleif? Denne bilen har 140 Hk originalt. e30 me m42 har 136hk, fikk ikke 140 før den kom i e36, forbedret av kammer for å kompenser for vektøkning på e36 karoseriet. Hei AndersH Se på koed.no som di andre annbefaler, rimelige deler der. samt gsbildeler.no Velkommen til forumet
AndersH Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Tusen takk for tips osv alle sammen! Jeg skal nok klare å spare opp litt penger til å fikse bilen ordentlig, men tar smådetaljer først
AndersH Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Motorkode: M43-B18 M43 da? Den er tydeligvis ikke registrert som IS, men kun 318I btw
Kai-P. Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Jepp, den har opprinnelig 115 Hk. Og, pris deg lykkelig for det, den har registerkjede og ikke reim.
AndersH Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Hvordan er det å få på hengerfeste på den egentlig? Hvor mye koster det etc?
takaasen Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 gsbildeler har 303148 (Alternativ vare for 71601094139) Tilhengerfeste E-36 fast kule ORIS) Pris 2.509,66 kr. (inkl mva) Finnes sikker billigere også. Koed.no har billig sportskamaksel "3260kr" til m43 motoren kjører med den selv. di har også grenrør til en fornuftig pris "2700kr".
AndersH Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Da har jeg vært å sett på bilen/prøvd den. Så, den blir nok min i løpet av neste helg var bare en liten tikkelyd i motor, men har lest litt rundt, og det kan nok være for lange hjulbolter eller hva det stod. Siden hvis jeg dro brekket under 1 cm opp, så ble den borte. Var faktisk montert sideskjørt, og en liten frontfanger på den! Så den er helt perfekt for meg! Kommer med bilder så fort den står i hagen våres
AndersH Skrevet September 2, 2010 Forfatter Skrevet September 2, 2010 Da står bilen fint ute på plassen våres! Har funnet ut at jeg skal ha anlegg først, også sota ruter eller nytt panser(er litt rust på det, og en bulk midt på) Også bare fikse litt innvendig. (ratt,girspak,brekk etc.) Er det noen som vet om den beste måten å fikse sota ruter på? Jeg er ikke veldig flink med å være nøyaktig, så kanskje fikse dette hos en forhandler. Her er noen bilder som han tok rett før jeg fikk den, kommer flere til helga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå