bpengan Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Heisann! Min første tråd her på bimmers:) kan vel si litt om meg selv først. Er en gutt på 21 år. Ble interessert i bil for rundt 3 år siden da jeg kjøpte min første bil.En audi 200. Denne er nå mitt hovedprosjekt. Lager grenrør,innsug og alt som kan sveises selv. Kaller meg BPerformance. Kjøpte meg en e30 316 89 for 2 år siden. Kjøpte den av en gammel mann. Jeg har da brukt bilen som bruksbil helt til nå. Men den begynner desverre å bli sliten. Har lufta den for salg to ganger allerede men hver gang noen har kommet for å se på den har trangen til å selge blitt mindre og mindre. Så i dag har jeg bestemt meg for å få til noe av denne bilen. Første jeg har gjort er å ta ut golvteppe for å se etter rust. Og ja jeg fant jeg fant. Planene med bilen er vel at dette er prosjekt prioritert nr 2. Dette skal ikke bli et helværst prosjekt. Har en e30 diesel delebil som jeg tenkte å ta understell av. Dette blir da forsterka og sandblås,lakkert. Veltebur bøttestoler etc. Motormessig er jeg veldig usikker enda. Jeg har en audi 10vt stå\ende. Hadde vært veldig moro å få denne til å passe. Da enten med volvo kasse og sveise om aksling. Eller og rett og slett montere sveisa quattro kasse med sveisa quattro diff. Er vel endel jobb da med laging av fester etc. Effektmål er vel 250-300 hester. Motorn i 200`n:) Da håper jeg at dette blir en ryddig post med mange bilder og mange fine og hjelpsomme kommentarer. Trenger nok endel hjelp siden jeg har veldig liten peil på bmw.
winchester Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Du har hvertfall valgt riktig karosseri! 2-dørs E30 er det peneste Hadde jo håpt at du skulle puttet nedi en BMW-motor, men er jo alltids spennende å se andre motorer under panseret også. Skal det bli banebil eller en grom bruksbil forresten? S50B30/S50B32 er jo gromme motorer med 286hk/321hk som går godt oppi en E30. Bare søk på Youtube så ser du hvor godt de går, hehe. S50B30/S50B32 motoren stammer fra E36 M3 3,0 og 3,2 liter forresten.
bpengan Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Litt av greia med bilen er at det er et budsjettbygg. Regner med man må betale litt for de motorene du nevner? Og da er det billigere å bruke den motoren jeg har. Selv om det blir endel mer jobb. Regner med at jeg ikke har sjangs på å få den godkjent med audimotor. Men om jeg putter oppi en bmw motor så skal det vel være muligheter for å få det sånn noenlunde godkjent hvertfall?
winchester Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Jepp, S50B30 er mulig å få godkjent i vanlig E30-karosseri, S50B32 i E30 M3-karosseri. Jo, en S50B30 ligger fra 20-30 tusen, og S50B32 35k-> så blir vel litt dyrt for et budsjettbygg.
bpengan Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Blir nok det ja. Men som alle vet så går jo disse prosjektene over budsjettet:P
leif harald Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Om det skal gå litt ekstra over budsjettet så har jeg en S54B32 til deg som har stått i e30. (E46 M3 motor)
Alecken Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Billigste med tanke på effekt er vel et M20 turbobygg..
bpengan Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Billigst blir det å bruke den motoren jeg har:P Men første på programmet er å få karosseri rustfritt. Det Koster ikke så mye penger bare masse tid. Også får man heller ta motor da.
Kristov Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Jepp, S50B30 er mulig å få godkjent i vanlig E30-karosseri, S50B32 i E30 M3-karosseri. Jo, en S50B30 ligger fra 20-30 tusen, og S50B32 35k-> så blir vel litt dyrt for et budsjettbygg. Hvor har du dette med E30 M3 fra? Det er ingen som har fått godkjent S50B32 i E30 i senere tid - uansett karross. Nå må folk slutte å holde denne myten ved like før noen faktisk får det godkjent!
winchester Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Jepp, S50B30 er mulig å få godkjent i vanlig E30-karosseri, S50B32 i E30 M3-karosseri. Jo, en S50B30 ligger fra 20-30 tusen, og S50B32 35k-> så blir vel litt dyrt for et budsjettbygg. Hvor har du dette med E30 M3 fra? Det er ingen som har fått godkjent S50B32 i E30 i senere tid - uansett karross. Nå må folk slutte å holde denne myten ved like før noen faktisk får det godkjent! Leste på forumet at flere skrev at orginalt E30-karosseri ble godkjent med opp til 300hk, mens E30 M3-karosseriet gikk opp til 330hk. Tror det var Skien trafikkstasjon som hadde gitt ut denne informasjonen. Kan såklart ikke garantere at det er sikre kilder.
bpengan Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Hvor er det jeg får tak i nye skjermer foran og bak?
winchester Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Forskjermer delenummer www5671 og www5672. Bakskjermer delenummer www5707 og www5708. Innerskjermer delenummer www5719 og www5720 Om innerskjermene er rustet vekk bak burde du erstatte de også. Om du velger å ha med innerskjermene blir det totalt 3 744,- inkl. moms og frakt. Uten innerskjermene blir det totalt 1969,- inkl. moms og frakt.
bpengan Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Ah, sederja! Er vel lurt å få tak i innerskjermer også. Om jeg ikke konstruerer nye selv. Hvordan er det å få tak i dører i glassfiber? Eventuelt panser og bakluke?
Mjaaland Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Vilken bil sitter S50B30 i da? Noen som har fått godkjent det her på forumet? Tøft detta her da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå