DJ27377 Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 holder på å skal skifte hjulagert bak men får ikke slått ut driv akslingen fra navet. har løsnet drivakslingen fra kardangen har skrudd på den gamle mutteren å prøvd å slått akslingen innover men den rikker seg ikke. noen tips? eller gjør eg det på feil måte?
DJ27377 Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 no skulle eg løsne det staget som er festet nede på spindelen å da kankk seff skruen å får ikke slått resten av bolten igjennom med et skru jern engang, skal denne løsnes på en spesiell måte? hjelp meg før eg klarer å ødelegge mer på min kjære bmw
SideIn Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Hvis du skal slå utstikkakselen så må du løsne den fra diffen hvis ikke kan slaget forplante seg innover å diffen kan også bli ødelagt, å du må ikke ødelegge gjengene på stikkakselen. Den flensen kan sitt noe inst inn i bøssingen du trenger en stor avtrekker for å presse utstikkakselen. nå stikkakslingen er ute skal du ha ut flensen i fra lageret den sitter enda bedre. Jeg hadde ute hele bærearmen å hadde den i en presse før å få det fra hverandre å får å montere delene. Hvis du skal bytte lager mens bærearmen sitter på bilen trenger du en del spesielt verktøy får å få dette til. disse delene har meget trange presspassninger så det skal mye kraft til får å presse det ut å inn. hvis du ikke har hvert bort i liknende jobb tidligere så burde du få noen med erfaring til å hjelpe deg. du kan ødlegge det nye lageret ved å slå det inn eller presse det inn feil. skjønte ikke hvilken "seff" skrue du mener
babjorn Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Skulle gjøre dette selv med bra med utstyr,men endte opp med å levere alt hos BMW for nye lager å ABS sensor + bremse skjold.Koster litt,men fikk det fikset hehe Litt usikker på hvordan dette var,men er jo noe låsering også..
DJ27377 Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 oki hvor langt kom du da før du måtte gi deg. eg fikk no presset på sving arm foringen med gjenge stang å har hørt at man kan gjøre det samme med lageret. bilen står jo med masse deler demontert så lurer på å skru av hele jævla armen hvis eg klarer å få ut drivakslingen da.
DJ27377 Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Hvis du skal slå utstikkakselen så må du løsne den fra diffen hvis ikke kan slaget forplante seg innover å diffen kan også bli ødelagt,å du må ikke ødelegge gjengene på stikkakselen. Den flensen kan sitt noe inst inn i bøssingen du trenger en stor avtrekker for å presse utstikkakselen. nå stikkakslingen er ute skal du ha ut flensen i fra lageret den sitter enda bedre. Jeg hadde ute hele bærearmen å hadde den i en presse før å få det fra hverandre å får å montere delene. Hvis du skal bytte lager mens bærearmen sitter på bilen trenger du en del spesielt verktøy får å få dette til. disse delene har meget trange presspassninger så det skal mye kraft til får å presse det ut å inn. hvis du ikke har hvert bort i liknende jobb tidligere så burde du få noen med erfaring til å hjelpe deg. du kan ødlegge det nye lageret ved å slå det inn eller presse det inn feil. skjønte ikke hvilken "seff" skrue du mener seff=selfølgelig dorlig norsk fra min side fikk på den foringen du ser lengre oppe i tråden ved hjelp av gjenge stang tror du det e mulig å bruke samme teknikken for å få presset nye lageret på plass?` avtrekker for å presse utstikkakselen får man kjøpt det på biltema? har løsnet drivakslingen i fra diffen men den gikk ikke så langt ut/ned pga stab staget som går tvers over bak. derfor skulle eg prøve å løsne det ene staget som er festet nede på spindelen (se bilde) da knakk mutteren av å bolten å hode sto igjenn så prøvde å slå den ut med hammer men rikket seg ikke tusen takk for svar
Fixfax Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Jeg byttet nettop lager på min e30. har du fått av mutteren til drivakslen, sett den på igjen, finn en pipe som passe og dælj den ut, går det ikke, bruk en større hammer, kan bruke en lager avdrager eventuelt, en slik med 3 klør du setter bak navet så skrur akslen ut bare. nav kan sitte hard, her er det en pipe som passer perfekt på som gjelder, dælj til, jeg fikk ikke ut mine, så tok jeg en liten slegge, 3 slag så smatt det ut. Gjengestang med hylser som passer ytter ringene og inner ringen er ett meget egnet verktøy til og presse lagret inn og ut, husk og smør gjengene på gjengestanga. det var det jeg brukte lykke til og blir du lei, gå inn og se tv og ta en cola, så erre pån igjen en time etterpå. motivasjon er viktig. uansett hva du gjør, ikke slå på det nye lagre, og heller ikke slå inn navet, når navet skal skrues inn i lagret med press fra gjengestanga, så for all del husk og ha en hylse som passer inner ringen på baksiden av spindlen. good luck
DJ27377 Skrevet August 13, 2010 Forfatter Skrevet August 13, 2010 Jeg byttet nettop lager på min e30.har du fått av mutteren til drivakslen, sett den på igjen, finn en pipe som passe og dælj den ut, går det ikke, bruk en større hammer, kan bruke en lager avdrager eventuelt, en slik med 3 klør du setter bak navet så skrur akslen ut bare. nav kan sitte hard, her er det en pipe som passer perfekt på som gjelder, dælj til, jeg fikk ikke ut mine, så tok jeg en liten slegge, 3 slag så smatt det ut. Gjengestang med hylser som passer ytter ringene og inner ringen er ett meget egnet verktøy til og presse lagret inn og ut, husk og smør gjengene på gjengestanga. det var det jeg brukte lykke til og blir du lei, gå inn og se tv og ta en cola, så erre pån igjen en time etterpå. motivasjon er viktig. uansett hva du gjør, ikke slå på det nye lagre, og heller ikke slå inn navet, når navet skal skrues inn i lagret med press fra gjengestanga, så for all del husk og ha en hylse som passer inner ringen på baksiden av spindlen. good luck i dag prøvde jeg å bruk en klo for å få presset akslingen ut men ikke faen omden rikker seg. akslingen er løs fra diff. så skjønner ikke hva som kan gjøre at den ikke spretter ut. noen som vet hva eg gjør feil``???``??? ps mutteren på akslingen sitter bare løst på ytterst på gjengene for å sikre at eg ikke ødelegger gjengene takk for all hjelp
Fixfax Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 oida dette er rustet fast ja, spray på rustløser og dra til dagen etter med slegge, da kommer den
DJ27377 Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 oida dette er rustet fast ja, spray på rustløser og dra til dagen etter med slegge, da kommer den hmmm oki men kan ikke skjønne at det skal hjelpe å slå på den når eg har prøvd med den kloen. fikk greit moment med den forlengeren på for å si det sånn
Fixfax Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 sjokk er tingen, og må bruke en stor hammer/liten slegge
DJ27377 Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 sjokk er tingen, og må bruke en stor hammer/liten slegge ok får prøve med slegge da , men burde eg slå på mutteren etter ta av mutteren å slå rett på akslingen? føler at hvis eg slår på mutteren så ødelegger eg bare gjengene (har allerede slått gjengene av den gamle bolten no)
DJ27377 Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 edit: slå på mutteren eller slå rett på akslingen
Sheamus Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Gass brenn på der så blir lettere ta ute og har du tenkt hvordan får den inn igjen med ny uten ødelagt den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå