gjerdin Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Prøver å finne ut hva som kan gjøre at bimmern min fusker. Personen jeg kjøpte bilen av har byttet lmm og lambda men den fusker enda. Bilen drar dårlig og ryker svart røyk når jeg gir på. etter en stund med kjøring dauer bilen og legger seg på 500omdreininger, da skjer det nesten ingenting når jeg gir gass. om jeg slår tenning av og på går bilen igjen en stund til. kobler jeg ut lmm går bilen ann og kjøre, men den drar dårlig og jager på tomgang. Lurer på om det kan være satt på feil lmm? Når lmm var byttet ble ikke bmw diagnose utstyr benyttet, må man inn med bmw diagnose utstyr når man bytter en del som lmm? feilsøking på "billig" verksted viser at når bil fusker så er det for mager blanding. Noen som har hvert borti dette før?
gjerdin Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Hørte fra en kompiss at det kansje kan være kamaksel sensor som er gåen? Hva er kjenne tegn til at kamaksel sensor er gåen? Er min første BMW så har ikke så mye erfaring med disse bilene. Trenger noen tips på hvor jeg burde begynne og feilsøke.
Glenno Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Velkommen til bimmers . Syntes du burde prøve gjøre noen søk her på bimmers, bmwccnn eller google.no. Ved en diagnose test vil du sannsynligvis finne ut av problemmet ditt om det er av tingene du har nevnt. Lykke til i jakten.
gjerdin Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Takk og takk for svar Skal oppdatere denne posten når jeg har løst problemet.
gjerdin Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 fikk byttet LMM hos lokalt verksted så nå funker bilen helt fint
gjerdin Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Da var samme problemet tilbake etter et par times kjøring leverer bilen tilbake til verkstedet for videre feilsøking i morgen.. Glad jeg ikke betalte samtidig som jeg henta bilen.
gjerdin Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Tenker tanken på at kansje hjernen er defekt. noen som vet hvordan jeg kan sjekke om den funker uten å bytte den? Hvordan er symtomene til defekt hjerne?
Piggey Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 kan den være hoppet en tann eller 2 på register?
gjerdin Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Det er vel en mulighet.. Snakket med verkstedet i dag, å de klarer tydeligvis ikke å finne feilen.. Har kontakt med et annet verksted som virker mye mer seriøst, å de sier jeg bare skal ta med bilen til dem så skal de finne ut og fikse problemet Så i morgen blir det nytt verksted. Kommer ikke til å betale mer en 350kr for den dårlige feilsøkingen på det verkstedet jeg har brukt til nå. Glad jeg ikke betalte med en gang jeg hentet bilen. Krysser fingrer for at det ordner seg på det nye verkstedet :)
porsche Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 hei har akkurat samme feil på min, kfunnet feilen du heller? min er en 520 i91 mod, samt at den smeller i insuget ved "tvangskjøring" jeg leter etter el skjema for å kunne måle litt på sensorene, noen som vet hvor man finner disse skjemaene,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå