Gå til innhold

Tilkobling/bytte av cd-spiller business E39

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 1997mod E39 touring som det nå står en orginal reverse kassettspiller i. Dette spiller utrolig dårlig(spiller kun diskant/mellomtone), derfor kjøpte jeg en "ny" cd-spiller med betjenningspanelet og cd spiller Business cd Bmw.

Bestillte orginale ledninger til å koble om dette,slik at det passer til den nye spilleren. Dette monterte jeg igår, la da opp to ledninger inn på sikringspanelet under i hanskerommet, +3 ledninger som skulle inn på slike "kasseter" som satt sammen inne i en sort plastikk boks inne bak sikringspanelet.

Da jeg igjen satt på tenningen på for å sjekke lyden i den nye spilleren, skjedde det ingenting. Radioen satte seg svakt på bare, uten at det var mulig å justere volum og det var heller ikker noe lys i displayet på spilleren.

Dobbeltsjekket at alle ledninger stod riktig, +sjekket at jeg fikke strøm fram. Alt ok!

Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Hva kan være feil?

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 months later...

Gjorde dette for en uke siden, koblet inn to nye kurser i sikringspanelet, og bak hanskerommet som du nevner, funker fint hittil, unntatt cd-spilleren som tydelig ikke fungerer. Får opp "CD-error" når jeg putter i en cd.

Er du sikker på at du har kobla de tre stikkene i riktige "skinner" bak i kassettene? Er jo sånne skinner med en type farge i hver av de, og du skal da ha f. eks grå/rød i den skinna med grå/rød fra før.

Sjekk at stikka inn til radioen sitter ordentlig i, ellerså kan det rett og slett hende at radioen din ikke er like fresk lenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...