oxygaxe Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Har sett en del oppsett på m20b25 motorer, i et oppsett så jeg hvor det var brukt m50b25 veiv i m20b25, hva oppnår man med det? hvilken slaglengde blir det kontra 2,4td veiva fra m21? Noen som vet hvilke oppsett som er vanlig med dette? så at oppsette for den motoren jeg så var på 2,9l men sto ikke hva annet som var gjort. Noen som vet mer om dette?
Gjest Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Med M52B28 veiva får du 2.8ltr. Setter du i M50B25 veiva får du 2.5ltr om du ikke borrer opp blokka evnt. 325 veiva har slag på 75mm 324d/td har 81mm 328 har 84mm 330 har noe sånt som 89.6mm
oxygaxe Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 takker for info, nå har jeg også hørt at om en motor er mest mulig "sverisk" (lik slaglengdte som boring) vil jeg få en mye gjevnere effektkurve? Holder på med litt planer om turbo konvertering. Det jeg har er: 86 mod 323motor (orginal) 89 Mod 325motor (orginal) 89 Mod 325motor med 324td veiv, ETA stempel og råder, chippa ecu, justerbart kamdrev. Denne motoren sparker bra mye bedre i fra en org 325. Så har jeg liggende: m20b20 råder m50b25 råder og stempel ( vet ikke om det blir noe annet kompforhold i m20b25 med dette?) m50b25 veiv Så har jeg en del m20b20 blokker liggende, lar deg seg gjøre å bore den opp til 2,5? ber den da lik ellers? Lufter bare dette pga jeg har sett så mye oppsett på m20 motorer, er jo nesten som lego bare få di beste klossene i et bygg Håper på noe ideer
Waldez Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 For å gjøre legoen komplett har 323 veiva 76,8mm slaglende. Samme boring som 2l 80mm men annet stempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå