Chey1ne Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 Hei Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Jeg har en 2000 mod e39 530td som begynte igår å tulle. Jeg lå på e18 og skulle legge meg ut i akslerasjonsfeltet da jeg plutselig mista effekt og etterpå kom feilmelding om ''fuel injectsystem'' (tror det er det det står ca tross dårlig piksel) også slukte den diesel, men jeg fikk den hjem. Jeg lot den stå litt før jeg tok en titt på det og da jeg skulle starte den opp igjen var den litt tung starta, men funka helt normalt på testtur. Så skulle jeg starte den på morran idag og da var den virkelig tungstarta, men funka fint et stykke før jeg mista effekt og feilmelding kom og den stoppa helt. Bensinpumpene under bilen jobber hardt og du ser på slangen fra dieselfilteret at det er luft i systemet. Etterhvert fikk vi start på den og fikk den til å gå fint og fungerte på tur. Men på vei hjem igjen, savna jeg litt effekt og etter en stopp var den tungstarta igjen og en stund etter det kom feil melding igjen og jeg mista mer effekt. Noen som har en ide? Lurer på om den trekker falsk luft fra en plass? Så lenge jeg har hatt bilen har jeg alltid sliti med å kunne fylle tanken full. Jeg kan ikke holde full trykk på pistolen og når den kommer til halv må jeg fylle litt og litt, ellers kommer dieselen opp slik at pistolen klikker for at det er fullt. Vet ikke om det kan ha noe å si på problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe34t Skrevet August 5, 2010 Share Skrevet August 5, 2010 murlig eg e heilt på villspor men eg prøve meg.. når du åpne tank låkket e d mye vakum i tanken?? tenke på om avluftinga t tanken e tett... da vill den suge vacum i tanken og du vill få problem me å få drivstoff fram... du kan prøve å kjøre uten tank lokke på før å finne ut om d e probleme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chey1ne Skrevet August 6, 2010 Forfatter Share Skrevet August 6, 2010 Opplever ikke noe vakum når jeg tar av lokket, men noe må det være siden det ikke går ann å fylle tanken på normal måte :/ På diagnose ga den feil på railtrykk giveren, at det var for lite trykk... Fikk brukt bilen idag, den var tungstarta, men har funka idag selv om jeg synes motoreffekten er litt borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe34t Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 hmmm.... da skal eg ikke gi meg ut på å svare så mye mer.. har holdt lite på me diesel bila så.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 lavr railtrykk kommer av følgende; a) def sensor (ikke i ditt tilfelle) lekksasje på høytrykksiden (normalt indre lekkasje i ei dyse, veldig vanlig problem) c) for lavt matetrykk (også veldig vanlig, bilen din har to pumper, ei i tank og ei under bilen) matetrykket skal ligge på ca 4 bar d) høytrykkspumpe. holder en finger på b og c. hvor i landet bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 "eller" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chey1ne Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Bor i Tønsberg området Jeg har fått fra to fronter nå beskjed om at jeg har tre pumper...en ved motor, en under og en i tanken...? Bilen har gått noen dager nå, men med mindre effekt, men på vei hjem fra oslo idag stoppa den for meg igjen og jeg måtte haike med falken.... Har skrudd litt på den ikveld og sjekka pumpene. Bytta dieselfilter bare for å utelukke det og både pumpe under bil og i tanken funker. Men det er ekstremt mye luft i systemet og spytter bare litt diesel igjennom slangene innimellom. Tror du fortsatt det er railtrykket? Hvor kommer all lufta fra liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 tror ikke du skjønner hva jeg sier. railtrykket blir naturligvis lavt når ikke høytrykkspumpa får diesel. (høytrykk er ved motor, så har du ei under bilen, og ei i tanken). hvis begge pumpene dine faktisk fungerer så har du jo et slange eller rør problem. som sagt, den skal greie å holde 4 bar (etter den under bilen), så da skal det sprute rimelig greit hvis du tar av slangen ved filteret. kan jeg spørre hvordan du kontrollerte pumpa under bilen og i tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chey1ne Skrevet August 12, 2010 Forfatter Share Skrevet August 12, 2010 nå er jeg med har testa de to pumpe via strøm også har jeg testa dem når de er på bilen. den under bilen testa vi ved å koble til en kanne med diesel og den i tanken kjørte vi i en bøtte med diesel og begge funker. trodde problemet kom bak, men plutselig begynte den å pumpe ut en fin stråle av slangen ved førsøk på å starte bilen (hvor den tidligere har bare spytta litt diesel innimellom sammen med masse luft), så vi kobla alt til igjen og da var den mer tungstarta men starta opp og gikk.... men i slangen som går fra filter til høytrykkspumpa ser man at det kommer masse luft. så prøvde jeg å sette den i gir og da stoppa den helt igjen. men jeg skjønner ikke systemet på den for hvilken oppgave har slangene som sitter på flotøren? for når vi kobla til alt igjen på pumpa i tanken på passasjersida lot vi førersida av tanken være opp med ingen slanger kobla til i begynnelsen, men det kommer ikke noe diesel der? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 det siste du nevner er at den "jevner ut" nivået i tanken. sjekka at nivået er likt i begge deler? høres nesten ut som du har periodisk feil på ei av pumpene.. du skal høre begge pumpene når du vrir på tenninga, den under bilen høres meget godt (kan karakteriseres som bråk/støy). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chey1ne Skrevet August 24, 2010 Forfatter Share Skrevet August 24, 2010 man hører begge pumpene.... har fått bilen til å gå, men er avhengig av at den har over halv tank med diesel. fikk høre om en som hadde hatt samme problemet, men dette var på en bensin og han hadde bytta masse deler uten at det hjalp, men når han bytta hele tanken og innmaten ble den fin igjen :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå