Gå til innhold

520i vurderes solgt.

Nrjey
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min kjære 520i (86 modell) med tungt hjerte på grunn av studering. Kjøpte denne fra en kjørelærer fra Trondheim, og denne bilen har kun hatt to eiere (tre med meg). Bilen har gått 252 000 km og motoren går fremdeles som en klokke (og tikker litt som ei klokke også, men dette er typisk eldre biler). Lettstartet, går jevnt og ikke noe trøbbel.

Motoren lekker litt olje, men det skal ikke være noe kritisk, men man må sjekke oljenivået litt av og til. Mistenker det er bunnpannepakningen som ikke er helt ok, og muligens en sliten toppakning. Har prøvd et anbefalt middel man tilsetter i oljen for å tette evt. lekkasjer, og det ser ut til å fungere bra så langt. Oljeservicer skal i følge forrige eier blitt fulgt, og det ble nylig byttet olje og oljefilter på 251 900.

Det som har blitt gjort med bilen etter kjøp, er byttet girkasse (hentet fra en 323), Powerflex polytanforinger på hele forstillinga, byttet nye stag og bærearmer, M535i spoiler bak, og til innkjøp av Rondell 10x17 felger (dekk 235/45 - 17) bak, 8,5x17 foran (dekk 215/40 - 17). Dekkene er forresten helt nye. Vinterhjulene er noen bbs felger med nesten ubrukte vinterdekk på.

Bilen har desverre noen skjønnhetsfeil. Den er ikke rustfri, men den har heller ikke kritiske rustplager. Dempertårnene har litt rust, men jeg tror det bare er overflaterust. Kanalene har noe rust, men ikke kritisk. Ellers så er det noe smårust her og der som en liten flekk i panseret, og i hjulbuer, skjermer osv.

Var nylig på EU-kontroll, og feilene var brilleforingene bak, og behandling av bremseforingene bak aswell. Men det er under arbeid, og skal være i orden til i morgen.

Bud ønskes, men ikke skambud.

Dette er en fantastisk bil folkens, så dette er et eksemplar som selges med tungt hjerte.

Dersom det er noe mer, er det bare å spørre i tråden.

ngfmezcf6vb2ncolmsxd.jpg

m8f0e0pi1gcqv8l17ign.jpg

g2oboz60riwnhdbwto55.jpg

tuaxiimmryl6xoo46faj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får fortsette budrunden med å høyne med 2000,- da opp til 12000,- intill det evt. dukker opp noe prisantydning eller minstepris.

er det servo på den? er det lenge siden det er byttet registerreim? farge og tilstand på interiøret? på ene bildet ser det ut som setetrekk på baksetet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har servo, ja. Registerreimtilstanden vet jeg ikke noe om, men eneste ulyden(e) som kommer fra motorrommet er en dårlig viskosekobling på radiatorvifta, og litt tikking fra motoren. Interiøret er dekket med svart skinn, men har noe grått greier med svarte prikker på, ikke av det styggeste slag med andre ord. Tilstanden på interiøret skal være bra. (Har faktisk ikke sjekket etter at jeg kjøpte bilen)

Hadde håpet på en pris på rundt 18 000,- +

Og ja, bilen ble EU-godkjent i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...