Gå til innhold

E39 bagasjedør låses opp, men åpner seg ikke??? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min 99 mod stv så har bagasjedøren kødda seg til.

Jeg trykker inn knappen for å åpne bagasjedøren, og lyder som man hører da er at den har låst seg opp, eller åpnet, men får ikke løftet den opp. Den bare drar seg sammen igjen. Lukker seg.

Satt meg i bagasjen og prøvde å dytte på den derfra men jeg låste den opp med fjernkontrollen, men det er akkurat som om den ikke låser seg opp sammen med de andre dørene? Låsemekanisken gir ingen lyd fra seg!

Er dette en dyr sak å fikse? Enkel eller jævlig? Kan det være ledningsbrudd, og har det noe med sentrallåsen å gjøre?

Takker for tips!

Skrevet

men det er akkurat som om den ikke låser seg opp sammen med de andre dørene? Låsemekanisken gir ingen lyd fra seg!

Hva mener du med dette. Du skal ikke høre noe fra luka når du trykker på knappen for å låse opp dørene.

Når du trykker på knappen for å åpne luka så høres det ut som den åpner seg? Ser du at den løfter seg opp ca. en halv cm?

Skrevet

men det er akkurat som om den ikke låser seg opp sammen med de andre dørene? Låsemekanisken gir ingen lyd fra seg!

Hva mener du med dette. Du skal ikke høre noe fra luka når du trykker på knappen for å låse opp dørene.

Når du trykker på knappen for å åpne luka så høres det ut som den åpner seg? Ser du at den løfter seg opp ca. en halv cm?

Skal du ikke høre "låse opp lyden" fra bagasjen også? Som på de andre dørene?

Når jeg trykker på knappen for å åpne så hører jeg ikke noe nå lenger, før så hørte jeg den "lyden". men når jeg låser opp bilen, og prøver å åpne bagasjen så løfter den seg opp en halv cm ca, og legger seg ned igjen tvert.

Skrevet

Nei. Siden låsen er helt elektronisk (ingen håndtak som fysisk åpner luka) så er det heller ikke noe fysisk som skjer når du låser/låser opp. Det er bare styringa som får "beskjed om" at den ikke skal reagere på at du tar i luka. (Dårlig forklart, håper du forsto det)

Akkurat det problemet du beskriver har jeg ikke hørt om. Men det er vanlig at ledningene ryker eller kortslutter i hengselet til luka, så det kan være at det er der problemet ligger...

Hvis du ikke er klar over det så er det en "nødåpner" i luka slik at du kan åpne den mekanisk fra innsiden. Hvis du har brukerhåndboka så står det der hvordan du gjør det...

Skrevet
Nei. Siden låsen er helt elektronisk (ingen håndtak som fysisk åpner luka) så er det heller ikke noe fysisk som skjer når du låser/låser opp. Det er bare styringa som får "beskjed om" at den ikke skal reagere på at du tar i luka. (Dårlig forklart, håper du forsto det)

Akkurat det problemet du beskriver har jeg ikke hørt om. Men det er vanlig at ledningene ryker eller kortslutter i hengselet til luka, så det kan være at det er der problemet ligger...

Hvis du ikke er klar over det så er det en "nødåpner" i luka slik at du kan åpne den mekanisk fra innsiden. Hvis du har brukerhåndboka så står det der hvordan du gjør det...

Ja ok. Mistenker noen ledninger har gått ja.

Nødåpner ja, jøss det visste jeg ikke om. Skal se hva jeg finner i brukerhåndboka, den er på tysk, men kan sikkert se på bilder.

takk for hjelp.

Skal prøve å få fikset ledningene.

Skrevet

Da er feilen rettet opp.

Først takk til deg hillmar som lærte meg om "nødåpneren". Den gjorde jobben 100% lettere :)

Men feilen var ledningsbrudd. Jordingen bak venstre hengsel på venstre side hadde delt seg.

4umb928oc0nqw42y5lh8.jpg

crwustmivhj0o1dzcunf.jpg

Så da var det bare binde den sammen igjen :) Og luka er så god som ny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...