Gå til innhold

Noen som har erfaring med dårlige leieboere ?

Daniel84
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har drevet og leid ut huse mitt det siste året, og har hatt 2 forskjellige voksne personer boende der på den tiden, den siste personen som leide til meg betalte ikke husleie,og flytta ut uten og si ifra til meg.mangler nå 24000kr i husleiepenger som jeg ikke vet hvordan jeg skal få krevd inn...Noen som har tips eller erfaringer ? All hjelp setter jeg meget stor pris på da jeg synes dette er snakk om allt for mye penger til og bare la være og gjøre noe med...har allt på stell med hensyn til husleie kontarkt også videre...Angrer fryktelig mye nå på at jeg ikke tok depositum....Har lært av denne feilen nå,og kommer ADLRI til og drive med utleie igjenn !

Meget oppgitt kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet var at jeg ikke fikk høre noe om at hun hadde flyttet..sendte mld om at hun måtte betale husleia for den hadde ikke kommet,fikk svar at hun hadde flyttet og at nøkkel lå i bua...så hun skylder en mnd husleie pluss de 3mnd i oppsigelses tia...oppsigelse skal også skje skriftlig som heller ikke har skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte utleiemegleren, da er du GARANTERT å få husleia di uansett. Hvis leier ikke klarer å punge ut, så må utleiemegleren gjøre det :) Du slipper å tenke på noe med utleieprosessen i det hele tatt. Jeg hadde nesten glemt at jeg hadde leiligheten under leieforholdet, må si det nesten var verdt de 10% utleiemegleren skulle ha :P

Uansett, hvis du har kontrakt og alt så skal du kunne kreve inn pengene leieboer skylder deg. Hør med advokat eller noe, kan lett vinne sak på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...