Daniel84 Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Hei. Har drevet og leid ut huse mitt det siste året, og har hatt 2 forskjellige voksne personer boende der på den tiden, den siste personen som leide til meg betalte ikke husleie,og flytta ut uten og si ifra til meg.mangler nå 24000kr i husleiepenger som jeg ikke vet hvordan jeg skal få krevd inn...Noen som har tips eller erfaringer ? All hjelp setter jeg meget stor pris på da jeg synes dette er snakk om allt for mye penger til og bare la være og gjøre noe med...har allt på stell med hensyn til husleie kontarkt også videre...Angrer fryktelig mye nå på at jeg ikke tok depositum....Har lært av denne feilen nå,og kommer ADLRI til og drive med utleie igjenn ! Meget oppgitt kan man si... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Ta kontakt med utleienemda. De vet hvordan man går frem i slike saker. Utrolig surt når folk ikke betaler husleien for seg. Dette er jo ren svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet August 6, 2010 Forfatter Share Skrevet August 6, 2010 Ja,skal begynne og høre meg rundt nå på mandag...Blir meget forbanna og lei av dette...det er jo snakk om "Voksne" folk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Det er ikke noe problem å leie ut, men depositum er et must. Henger de etter med leia skal jeg mene du har lov å låse dem ute etter advarsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet August 6, 2010 Forfatter Share Skrevet August 6, 2010 problemet var at jeg ikke fikk høre noe om at hun hadde flyttet..sendte mld om at hun måtte betale husleia for den hadde ikke kommet,fikk svar at hun hadde flyttet og at nøkkel lå i bua...så hun skylder en mnd husleie pluss de 3mnd i oppsigelses tia...oppsigelse skal også skje skriftlig som heller ikke har skjedd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Jeg brukte utleiemegleren, da er du GARANTERT å få husleia di uansett. Hvis leier ikke klarer å punge ut, så må utleiemegleren gjøre det Du slipper å tenke på noe med utleieprosessen i det hele tatt. Jeg hadde nesten glemt at jeg hadde leiligheten under leieforholdet, må si det nesten var verdt de 10% utleiemegleren skulle ha Uansett, hvis du har kontrakt og alt så skal du kunne kreve inn pengene leieboer skylder deg. Hør med advokat eller noe, kan lett vinne sak på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet August 6, 2010 Forfatter Share Skrevet August 6, 2010 Da skal jeg høre med utleiemeglern på mandag...håper for gudds skylld at denne saken blir ordnet opp i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Jeg mente hvis du hadde brukt de fra starten av, tror det hjelper lite å ringe de nå Men anbefaler de hvis du skal leie ut senere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg