Kenni Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Hvor lett/vanskelig er det å rense servosystemet? Jeg fikk skiftet termostat og vannpumpe i Frankrike. Og der greide de å slå hull på oljetanken til servoen. Når jeg ser på innsiden av tanken så mangler det en stor plastdel. De har tettet hullet med noe kjittgreier. Det var ikke ulyd i bilen før mange mil etterpå. Jeg mistenker at det er noen plastpartikkler som har kommet ned i systemet. Har også påbegynt en sak mot verkstedet sammen med naf for å få fikset dette, men vil ikke vente unødig lenge før det blir gjort noe. Noen som har erfaringer på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Skal vel være ett slags filter i bunnen på oljetanken,sug ut den gamle oljen med en sugepumpe(biltema)se om du kan se noe som tetter i bunnen,selve tanken kan sikkert skaffes billig på en bilskrot.Litt for lite olje på peilepinnen i lokket pleier jo også å gi ulyder men det har du nok sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Over til litt on/offtopic uten å ødlegge tråden helt: Har tenkt å gjøre seg samme med min E39 imorgen når Biltema opner. Har hatt litt ulyder jeg under panseret, har lasta opp en film på youtube. Vist du hører litt i bakgrunnen, så hørrer du litt klirre/rattle/skrangle lyd. Det kan hende det er slitt veivreim eller lite servo olje/groms. Over til et annet relevant spørsmål, hva servo olje skal E39 520i Automat ha? På lokket så står det CHF 11-S, men er det olje typen, merke, konsistens? Hjelp? Fant denne litle guiden innpå forumet her for et par dager siden, håper den hjelper. CHF 11-S måtte jeg ha på min E39 ihvertfall. Den har en grønn farge.Jeg foreslår at du kjøper deg ei oljepumpe fra biltema (100lapp) og suger opp litt for å sjekke farge, dette er ikke noe du ønsker på hendene. Kjøp deg en liter på GS og gjør følgende - Pump ut og tøm det du klarer av den servo oljen som er i beholderen - Fyll på med ny olje - Start motoren og ratt max til høyre/venstre en 3-4 ganger. Gjenta en 2-3 ganger så har du fått ut det meste av groms. Servo olje beholderen har en egen peiler i lokket så fyll opp til den er innefor max/min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå