Riefarn Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 har en E36 320 som det har vært litt kødd med i det siste. Skulle starte den etter vinteren og har byttet vannpumpe, termostat og viskose etter det ikke var noen sirkulasjon i kjølesystemet. Fikk vannet til slutt til å sirkulere, men da begynte bilen å ikke gå på tomgang, den bare døde ut hele tiden og når jeg holdt gassen inne smalt den i innsuget. Hadde en mekaniker som så på dette, og etter ca 1 time med litt rusing og dytting på kontakter og ledninger gikk den bedre. Har fortsatt hatt litt trøbel med kjølingen, dvs at etter jeg har luftet og bilen har blitt kald er vannet i eks.tanken helt i bunn. Prøvde meglitt istad med å kjenne litt mer på kontakter og slanger og nå ville ikke bilen gå på tomgang i det hele tatt. Koblet så fra LMM og bilen jaget fra 4-800rpm. Tok så ut ledningen til tomgangsregulatoren, samt satt i LMM igjen og da gikk bilen plutselig helt fint. Det jeg synes er det merklige er at bilen gikk helt fint frem til vannet sirkulerte. Deretter har den bare tullet. Så er det noen som vet hva tomgangsproblemet kan være? Og evt kjøleproblemet (har luftet lenge)?
Riefarn Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Tror tomgangsproblemet er funnet. Skulle ta ut tomgangsregulator, og når jeg tok i den knakk slangen i underkant som går til innsugsbelg av. Har nå renset regulator og må bestille ny slange så får jeg håpe det gjør jobben. Men lurer fortsatt på hvorfor vannet i ekspansjonstanken blir borte når bilen blir kald. Når motor går og er varm holder nivået seg bra. Fyller selvsagt opp når bilen er kald og nivået lavt, men det samme skjer om og om igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå