Stoppie_Master Skrevet August 7, 2010 Share Skrevet August 7, 2010 Jeg må få bilen nærmere bakken! Så jeg tenkte å kjøpe disse fjærende fra Parts and Retards Link her Men når jeg har EDC på min bil, vil jeg få noen problemer, eller er det bare å kjøre på? Ellers må jeg ha hjulstillingskontroll med justering? Og kansje noen vet om en BMW ekspert i nerheten av Stjørdal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 7, 2010 Forfatter Share Skrevet August 7, 2010 Æ skal ikke ha den så lav som dette nei Heller mer som denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Ingen guruer som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Du kan fjørsenke en E38 med EDC ja. Det finnes også enke sett tilpasset biler med EDC. Jeg senket selv min tidlgiere E39 535iA som hadde EDC. Satt på senkefjører, 40/40mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Skal du ha den så lav som det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at du må til med coilovers. Bjørn, Men vil den ikke forsøke å heise til samme nivå selv med nye fjærer? Staget ligger vel på bærearmen bak, og blir den for lavt så vil den forsøke å heise bilen kontinuerlig (og om den ikke klarer få den høyt nok opp fortsette i det uendelige å jobbe for å få demperen høy nok). Man pleier modde staget eller kode dette om. Det går f.eks. fint å senke E39 bak kun med koding... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 EDC har ikke noe med nivå/høyde å gjøre. Er elektronisk demper control. Den fungerer i praksis at når man trykker inn S-EDC knappen strammer bilen seg opp. Demperene blir hardere og rattet blir tyngre. Som en nurburgringknappen på E34 M5.. Men som Gunnar sier, skal du ha den så lav som siste bildet må du ty til coilovers. Du får kjøpt coilovers som er tilpassa BMW med EDC understell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Nja, kansje ikke så lav er nødvendig. Men den må i alle fall ned! Men da vil det gå med dette senkesettet uten problem? Link her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Det senkesettet vil duge det, men jeg ville godt på h&r eller eibach uansett. Her er litt om EDC (google oversetter) Electronic Damper Control (EDC) reduserer variasjoner i hjullast, sikrer dekkene har utmerket veigrep og motvirker karosseri bevegelse uavhengig av vekten din bil kan frakte - og uavhengig av tilstanden i veien overflate. EDC kan til og med bidra til redusere bremselengden, som betyr at du nyte fremragende komfort sammen med de beste i BMW på trafikksikkerhet. Følsomme sensorer overvåker konstant alle faktorer som påvirker bilens oppførsel og beboernes komfort, inkludert veiforholdene, last endringer og kjøretøyets hastighet. I en brøkdel av et sekund, er signalene analyseres av EDC mikroprosessor og bestillinger er sendt til aktuatorer på støtdempere, som med hjelp av magnetiske ventiler, er variabelt justert for å gi optimal suspensjon. Takk til Electronic Damper Control, tendensen for nesen å dip ved bremsing er praktisk talt eliminert. Påvirkningen av jettegryter og ujevnheter på veien overflaten er redusert til minimum. Enten du sitter bak rattet eller slappe av i bakkant av hytta, leverer EDC en bemerkelsesverdig glatt og behagelig tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Hvorfor vil du heller gå for h&r eller eibach? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå