Gå til innhold

Kan man senking med å bytte fjærer på en E38 som har EDC???


Stoppie_Master
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må få bilen nærmere bakken!

Så jeg tenkte å kjøpe disse fjærende fra Parts and Retards

gaojcowo2g9pr6g18tqq.jpg

Link her

Men når jeg har EDC på min bil, vil jeg få noen problemer, eller er det bare å kjøre på?

Ellers må jeg ha hjulstillingskontroll med justering?

Og kansje noen vet om en BMW ekspert i nerheten av Stjørdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den så lav som det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at du må til med coilovers.

Bjørn, Men vil den ikke forsøke å heise til samme nivå selv med nye fjærer? Staget ligger vel på bærearmen bak, og blir den for lavt så vil den forsøke å heise bilen kontinuerlig (og om den ikke klarer få den høyt nok opp fortsette i det uendelige å jobbe for å få demperen høy nok). Man pleier modde staget eller kode dette om. Det går f.eks. fint å senke E39 bak kun med koding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDC har ikke noe med nivå/høyde å gjøre. Er elektronisk demper control. Den fungerer i praksis at når man trykker inn S-EDC knappen strammer bilen seg opp. Demperene blir hardere og rattet blir tyngre. Som en nurburgringknappen på E34 M5..

Men som Gunnar sier, skal du ha den så lav som siste bildet må du ty til coilovers. Du får kjøpt coilovers som er tilpassa BMW med EDC understell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det senkesettet vil duge det, men jeg ville godt på h&r eller eibach uansett.

Her er litt om EDC (google oversetter)

Electronic Damper Control (EDC) reduserer variasjoner i hjullast, sikrer dekkene har utmerket veigrep og motvirker karosseri bevegelse uavhengig av vekten din bil kan frakte - og uavhengig av tilstanden i veien overflate. EDC kan til og med bidra til redusere bremselengden, som betyr at du nyte fremragende komfort sammen med de beste i BMW på trafikksikkerhet.

Følsomme sensorer overvåker konstant alle faktorer som påvirker bilens oppførsel og beboernes komfort, inkludert veiforholdene, last endringer og kjøretøyets hastighet. I en brøkdel av et sekund, er signalene analyseres av EDC mikroprosessor og bestillinger er sendt til aktuatorer på støtdempere, som med hjelp av magnetiske ventiler, er variabelt justert for å gi optimal suspensjon.

Takk til Electronic Damper Control, tendensen for nesen å dip ved bremsing er praktisk talt eliminert. Påvirkningen av jettegryter og ujevnheter på veien overflaten er redusert til minimum. Enten du sitter bak rattet eller slappe av i bakkant av hytta, leverer EDC en bemerkelsesverdig glatt og behagelig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...