WellentiniuSS Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Hei Min e34 525i med m50 motor dør på tomgang da den er kald, de første sekundene må jeg alltid gi gass for at den ikke skal dø ut, men problemet retter seg etter 30 til 40 sekunder, og da flyr tomgagen rett til ca 1500rpm, til den daler ned til det normale som er 800rpm. Opplever at om jeg holder inn klutsjen under kjøring så daler den rett ned til 500rpm og retter seg sakte opp til 800rpm, merker også at det er en hard overgang fra da jeg gir gas og slipper gassen da jeg kjører. Lurer på om det er Luft mengde måler eller tomgangs regulatoren, men med en gang jeg tar ut kontakten av LMM så dør bilen ut så denne kan da ikke være defekt. Jeg kjøpte en tomgangs regulator til m50 men denne var større en den som var inne fra før, kan dette være noe av problemet? Har sjekket for falsk luft, men finner ingenting der. Noen som har noe tips til hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WellentiniuSS Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 Ingen som har noen forslag til hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 siden det bare er når den er kald så tipper jeg vanntempsensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WellentiniuSS Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 ja, denne er defekt fra før, da den viser at bilen er varm noe den ikke er. Men har denne noe innvirkning i dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 ja. den sier ifra til motorstyrnga. og en kald motor trenger mer bensin enn en varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WellentiniuSS Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 akkej, får finne ut hvor vanntempsensoren er da, utifra at den ikke er på radiatoren. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå