RoaldJ Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Hele familien min var på tur til Sverige i helga utenfor Stockholm, Märstad/Arlandastad. Vi skulle i bryllup til vår søster/datter/tante osv På fredagen når vi kom frem så var vi på ett kjøpesenter i nærheten av hotellet som vi bodde på for å slå av noen timer. Lille Leon ble litt for dehydrert i sola da vi gikk ned, så min bror kom kjørende ned med bilen så jeg fikk kjøre mor og barn tilbake til hotellet etter litt shopping. Kjørte bilen tilbake til kjøpesenteret da eg var litt usikker hvordan det var med evt. betaling av parkering på hotellet. Etter en liten time med shopping med familien fant jeg ut at jeg bare skulle gå tilbake til hotellet. Gikk mot hotellet forbi ett senter som ble kalt "motortown", da jeg plutselig hørte ett JÆV*** motorbrøl, men så ingen bil. Da jeg kom nærmere bygget hørte jeg plutselig brannalarmen. Nyskjerrig som jeg var gikk jeg mot alarmen for å se hva som evt var galt (senteret var stengt) Gikk en liten runde på senteret, som lignet på en texasby formet som en hestesko med bygninger på begge sider og utstillingsvinduer. Her er litt av det som ble utstillt Ferrari Div. Ferrari og en Audi rally i bakgrunnen Dodge Ram SRT10 Lamborghini Gallardo Lamborghini Murcielago Lamborghini Gallardo Superleggera (+meg) Porsche Så kom jeg til en butikk hvor det kom litt røyk ut av en åpen dør. Utenfor butikken stod denne Corvetten med 650hk og carbonfolie som var til salgs Titta forsiktig inn døra for å se alt var bra. Ser en middels gammel mann som stresser litt med å åpne dører og porter osv Spør han om alt er bra, og han nikker på hodet Tar ett forsiktig skritt innforbi døra for å late som jeg ikke trenger meg på men virker litt nyskjerrig Det som møter meg er dette. En Corvette som en fillepinsk dame driver å skrur på, etter jeg snakka med eigeren av verkstedet fikk jeg vite at det var n kunde som skulle legge ut ca 300.000 sek på å trimme den Resultatet er to totalt ombygget innmat og to turboer, kittet skal gi over 1000 hk :D Gikk litt lengre inn i butikken/verkstedet og kommer til Dyno-avdelingen der eigeren av verkstedet sin Corvette cab står koblet til Det var denne jeg hørte motorbrølet av noen minutter tidligere og det var på denne de hadde glemt å montere peilipinne-røret, så det spruta litt olje på eksosen og røykla hele verkstedet tok heldigvis ikke fyr Etter ca 10 minutt mens jeg hadde snakka bil med eigeren av verkstedet (som viste seg å være ett tuning-verksted for kun corvetter) og bilen, så kom brannvesenet med full musikk Da de fikk vite at det ikke var brann slappet de av med litt "V8-musikk" i stedet og ett par drag på dynoen. Resultatet endte på ca 550 hk. De smilte fra øre til øre (som også jeg gjorde) og dro fra stedet uten å lage noe sak av det. Utforbi verkstedet stod Corvettene i kø for å få seg en overhaling Etter å ha snakka med eigeren i ca 45 minutt så måtte jeg nesten gå tilbake til hotellet. Jeg tok han i handa og takka for omvisinga og sa jeg måtte finne veien til hotellet igjen. Da bare lo han og sa "Hoppas det här var lite roligare enn bryllupen som kommer" og det var ikke langt unna hehe. I nabobygget stod en Civic med noe overtrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heib Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 Motorstaden är alltid skoj att springa runt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 yup... det var den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå