Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert litt frem og tilbake angående bilen min som jeg har begynnt og forsåvidt er ferdig med turbobygg på.

Alt av "hardware" er montert bortsett fra målere og overvåkning.

Bilen høres omtrent ut som ei snekke når den startes typ " dokk dokk dokk dokk"

Noe man kan gjøre med tenning etc for å få den til å gå normalt? Eller MÅ man over på sprut, chip etc? Det er en preface.

Skal ta ut 150-160 hk i førsteomgang så blir ikkenoe fartsmonster akkurat.

Leverer orginal pumpe og dyser til dette formålet?

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dysene på M20B20 er vel på 150cc min og skulle med det rekke. Pumpen er nok også stor nok.Chip finnes vel ikke til Preface. Er du sikker på at tenning er riktig stilt? Orginalt er den ca 17 grader ved 3000 rpm vakum på fordeler skal være frakoblet.

Skrevet

Har plugget den, om det er den som sitter ved gasser`n?

Har ikke rørt tenning foreløpig (= Hvordan skal den stå med oppsettet slik det er nå da? Noe annet som må justeres? Har bensinregulator, hva skal den gi på tomgang? Når jeg fyra opp var den på 8 bar :P så justerte ned til 2,5 eller hva det nå var.

Skrevet

Hadde prøvd med tenning på omtrent 17 grader. Om bilen ikke går reint da du starter og ikke går reint på tomgang er det vel ikke turbo som er problemet.

Still inn kamdrevet på merket på toppen så stiller du inn rotoren på merket i fordeleren. Bruke å komme ganske riktig da.

Skrevet

Nope? Må jeg det? :D Faen, hehe

Vurderer å kjøpe meg ei Hayensbok nå kjenner jeg. Hehe.

Noen som har bilder og kan forklare hvor jeg stiller? Eventuelt kan forklare hvor justeringa på tenninga sitter, kan finnes?

Skrevet

høres ut som tenningstidspunktet ditt er helt feil.

Start på nytt, vett motor i null og dobbeltsjekk at kablene står riktig på fordelerlokk og syl.

Skrevet

Hvordan gikk motoren før du satte på Turbo?Har du flyttet på noe i registre?Justering skjer ved at du vrir fordeleren løsne den 13mm skruen som sitter ved siden av fordeleren.

Skrevet

Motoren gikk knirkefritt :) 165 på teller`n

Ikke rørt en dritt ;D hehe

Skal se på det. Har vel faktisk ei Hayensbok liggende også, står vel noe der.

Skrevet

Du har ikke ladetrykk på tomgang da?

Om den gikk perfekt som sugemotor er det rart du har problem på tomgang. Har du prøvd å stilt opp tomgangen? I verste fall møter motoren mottrykk eksos (turbo).

Sikker på at du har plugget alt riktig i innsuget? Slik at du ikke får falskluft.

Les av lamdaverdiene.

Skrevet

Er ingen lambda på gammel M20B20. Er da jævla rart at det er turbotrykk på tomgang så liten turbo finnn da ikke.Har nok koblet feil en plass. Gå over alle koblinger en gang til. På disse er det jo et helvetes skjærereir av slanger og kabler i alle retninger for ikke å snakke om ventiler.

Skrevet

uansett hvor liten turbo du har så har man ikke ladetrykk på tomgang...

tipper du har stokka om noe jeg.. så den ikke går på alle...

har du bytta noe dyser osv ?

Skrevet

Nope, har ikke bytta dyser. Kan jo være at jeg har kobla noe vacumgreier feil. Det var en jungel uten like og jeg har aldri gjort det ;D sååå, fint om noen har en mal?

Skrevet

Om den gikk fint før må det jo være noe med det du har satt på.

Du sier du hadde 8 bar bensintrykk?

Hvor har du satt BTR henne? Mange som har klart å sette denne på feil side, de setter denne på inntaket til fuelrailen i stedenfor på retur siden. Struper man trykket inn sier det jo seg selv hvorfor den går som en snekke :)

Har du også på den orginal BTR pluss en til?

På 2L skal man ha 2,5bar i bensintrykk på tomgang og på 2.5L skal man ha 3bar

Hvor har du satt LMM? Sugesiden eller trykksiden?

Har du klipt ledningene til denne?

8 bar bensintrykk kan være feilen til at kansje dysene dine er ødelagt.

Skrevet
Er ingen lambda på gammel M20B20. Er da jævla rart at det er turbotrykk på tomgang så liten turbo finnn da ikke.Har nok koblet feil en plass. Gå over alle koblinger en gang til. På disse er det jo et helvetes skjærereir av slanger og kabler i alle retninger for ikke å snakke om ventiler.

Lamda var klønete ordbruk av meg - A/F ratio er mer riktig. Et elementært verktøy for å tune en bilmotor.

Ladetrykk på tomgang har jeg opplevd, spesielt på en kompis sin M50 motor med cosworth snurre. Nesten 0,15 bar på 900rpm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...