Gå til innhold

ombygginng til xenon, hvorfor ryker sikringen? PROBLEM LØST

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bygge om til xenon i grøfte lysene på en E46.

sikringen ryker med en gang jeg tenner lysene, føler jeg har prøvd å koble alle mulige måter.

Noen som har peiling?

Skrevet

har du rett på pluss og minus inn på ballasten ? org kontakten til tåkelysene kan du plugge rett i ballsten, meiner at den skal passe, det kan jo og vere at det er for liten sikkring som står i

Skrevet

sikker på at det er sikkringen som rykker og ikkje at det er canbus systemet som slår av xenonet?

skal vere null problem med sikkringer når ballasten er 35W

kommer det opp varsel om at lyset ikkje funker på dashbordet ?

Skrevet

orginalkontakten er koblet sammen en ledning som fulgte med som passer inn i ballasten. Det sto på forklaringen at du kunne snu kontakten inn i ballasten om det ikke virket (kunne være forskjellig fra bil til bil) prøvde begge deler men uten hell.

Nå skal det sies at jeg har kun prøvd å koble den ene lykta, bare for å teste om det virka? Det skal vel ikke ha noe å si på at sikringen ryker?

Skrevet

Om du er sikker på at du har koblet riktig, er det nok en feil på ballasten. Forsøk å bytte den monterte ballasten med den du ennå ikke har montert - og vær da sikker på at du har montert riktig før du tester.

Synes det virker som det er en god del produksjonsfeil og problemer (kort levetid/dårlig kvalitet) på mange av disse rimelige kit'ene.

Skrevet

Er jo bare "plug and play" som de kaller det, så skal jo være vanskelig å koble feil.

Har testa begge to, men bare en av gangen vel å merke.

Skjønner bare ikke hvor feilen ligger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...