Henrik... Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Hallo Bare lurte på en ting. Har sett litt på autodb på e36 M3'r. disse har jo 286 hester orginalt. kun en av de på autodb sto oppgitt med mer enn orginal effekt. Er det vanskelig/dyrt og trimme disse til cirka 310-320 hester? Må da hjelpe litt med eksos, filter, chip osv? ingen som gjør dette? Takker for gode svar
painkiller Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Sjekk tsracing.no, Har chip som gir 320hk. Tror moroa koster 7500.
Henrik... Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 ok. takker for svar men hvordan er draget i dissa bila? er det som 320'n jeg hadde, at det ikke skjer no før 4000 omdreininger?
LianLi Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Kan ikke snakke for S50B30, men ble netopp e36 M3 3.2L på meg så kan svare litt for den motoren, det lille jeg har rukket kjørt enda Det er mye mer bunndrag enn din 320, og reponsen er feminal med tanke på at det er dobbelmassesvinghjul på den. Føles veldig kvass på tomgang om man ruser den. Det som er så genialt med disse motorene at de går bare bedre og bedre hele veien til turtallspærra, utvikler mer og mer effekt i stor grad hele veien. På min føler man godt at Dobbelvanosen jobber godt værtfall, og nå er det litt vanskelig å sette et hvist turtall den går bedre på men oppe ved rundt 5K tar det virkelig av, dette er turtallsmaskiner! Føles nesten ut som en liten vtec når man begynner nærme seg dette turtall. Uten tvil den artigste og mest imponerende motoren jeg noen gang har kjørt. Turbo kan bare legge seg Årntlig sugemotor er virkelig digg. Ja, man tar da lett ut 25hk mer med en chip. Hvis jeg chipper 3.2litern får jeg 370hk har jeg hørt! (Ironi) Det er rimelig logisk at det er veldig lite å hente på slik chipping på en såppas optimal motor som er mappet etter 98oktan ESS tuning henter ut 7hk mer på 3.2litern, dette tror jeg på. Absolutt ikke det TSRacing vistnok skal få ut.
Henrik... Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 ok. høres da forsåvidt bra ut det. men draget blir vel noe helt annet enn turbomotorer, da det er jevn økninng hele veien. blir vel ikke samme kicket som en turbomotorer når den får fullt trykk. 320 turbohester på en motor som ikke kun er ketsjup, skal vel ikke ha no stort problem å kjøre fra de 321 som sitter i m3'n..?
LianLi Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Draget er annerledes ja, men det betyr ikke at en 320hk turbomotor kjører i fra den. Den kan føles kjappere uten at den er det pga effekturven øker såppas mye på kort tid. Her er en subaru med 100nm ekstra, vil ikke si den kjører i fra M3en værtfall. Alt kommer på hvilken bil det er, regner kansje med at en 320hk 200sx s14a f.eks drar i fra meg ja, den er goså lettere. Men vil ikke hatt den motoren for 5 flate øre ;P Til gjengjeld er det svært få andre biler som har såppas høy orginal effekt spessielt fra det årstallet. Dette synes jeg værtfall er veldig greit, at man har alt klart i vognkortet om det skulle skje noe Samt den er mye mer holdbare enn hvilken som helst annen turbomotor, for ikke å snakke om den lyyyyden!
Henrik... Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 mye gode poenger der. Den subaruen går nok ikke helt som den skal. mulig den kjører med mindre trykk enn den evt. bremsa 320 hk på, men samma det. Er bra effekt til å være orginalt ja, greit å ha det på det rene. bare lekte med tanken om å prøve en sånn m3 for å kjenne hvordan det drar i forhold til cossien min. 6'ern er tøff lyd det, ingen tvil. bare synd e36'n er så kjedelig å se på. skulle hatt denna motorn i e30 m3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå