snoppleif Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Er det mulig å skru av eller bytte den skiva bak på girkassa på noen måte slik at mellomakslingen stemmer overens med ny girkasse eller må man ha ny mellomaksling/ del av en ny med samme fester for å så sveise på?
dunderdo Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Er det mulig å skru av eller bytte den skiva bak på girkassa på noen måte slik at mellomakslingen stemmer overens med ny girkasse eller må man ha ny mellomaksling/ del av en ny med samme fester for å så sveise på? Dette innlegget bør fremlegges litt mer tydelig Hva slags bil er det? Hva slags kasse/motor? Den "skiva" kalles hardykobling...
snoppleif Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Altså, jeg har kjøpt en m30b34 motor til en e28 (520 orginalt,m20b20) som jeg driver å bygge opp, og til den har jeg kjøpt en ny girkasse med fast clutch-hus da jeg fikk fortalt at den som står på orginalt ikke ville fungere da disse har løst clutch-hus(orginalt på 2litern). Begge girkassene er getrag260, men på den nye som jeg har hentet er hardyskiva på girkassa større, altså lengre mellom festene enn på den orginale girkassa så mellomakslingen går ikke på slik det står nå. Så spørsmålet VAR, kan en ta av hardyskiva fra den ene girkassa å flytte over på den andre eller må man ha ny mellomaksling/ få sveist en ny fremre del på som passer? Prøver bare å kartlegge mulighetene slik at det blir gjort skikkelig og ikke minst riktig første gang! Er ferskt i detta gamet så beklager enn så lenge....
Morty999 Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 m20 mellomakselen passer ikke på uansett fordi den er feil lengde... bedre å få tak i helt ny aksel til m30...
snoppleif Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Hva skal lengden være da noen som vet? Leste gjennom delekatalogen på gs å fant ut at det var samme lengde på disse to? Var på en skrot i sverige i dag å henta girkasse å da sjekket vi med en mellomaksling fra en e39 som passet rett på men denne var også samme lengde som den som står på nå Hvordan blir den å feste bake på diffen hvis en bytter hele akslingen til m30?
dunderdo Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Altså, jeg har kjøpt en m30b34 motor til en e28 (520 orginalt,m20b20) som jeg driver å bygge opp, og til den har jeg kjøpt en ny girkasse med fast clutch-hus da jeg fikk fortalt at den som står på orginalt ikke ville fungere da disse har løst clutch-hus(orginalt på 2litern). Begge girkassene er getrag260, men på den nye som jeg har hentet er hardyskiva på girkassa større, altså lengre mellom festene enn på den orginale girkassa så mellomakslingen går ikke på slik det står nå. Så spørsmålet VAR, kan en ta av hardyskiva fra den ene girkassa å flytte over på den andre eller må man ha ny mellomaksling/ få sveist en ny fremre del på som passer?Prøver bare å kartlegge mulighetene slik at det blir gjort skikkelig og ikke minst riktig første gang! Er ferskt i detta gamet så beklager enn så lenge.... Hvis du mangler clutch-hus til en 260 kasse har jeg et 262 hus som passer til M30.... Det kan du kjøpe av meg billig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå