Gå til innhold

Justere slark i styresnekke e34


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg skal få justert slark i styresnekka på e34 6 syl ? Kommer et klunk fra snekka når jeg svinger fra side til side.

Takker for svar :)

Skrevet

17mm fastnøkkel og 7 eller 6 mm ubrako. løsne 17mm låseskrue deretter kan du prøve å stramme litt men ikke for mye for da retter ikke blilen seg opp etter sving.

7ftor0ohmz8l0bwv4vfc.gif

Skrevet

Ofte er det også endel slakt i rattstammen. pga telleskop stanga. kan strammes litt. men ikke for mye for da glir ikke ratte inn og ut. gå under ratte med stor griptang eller skiftenøkkel/fast nøkkel 32 eller 34 husker ikke. låser fast nøkkelen og da kan du stramme med å rotere ratte.

Skrevet

Til trådstarter:

takaasen har helt rett.

Jeg vil imidlertid anbefale å bruke skralle med forlenger(e) og 17mm pipe via motorrommet.

Umbraco-skruen i midten er 5mm.

Den store bolten i enden av rattstammer er 32mm, den tar du ved hjelp av fastnøkkel.

Skrevet

Er ikke i stammen det er slark i hvertfall. Stammen roterer likt med rattet, så jeg ser ikke hva annet det skan være enn i selve snekka

Skrevet

jeg har noe mer\endel mer dødgang på rattet når man skal kjøre rett fram, en "vanlige biler".. kan det bli bedre med å stramme snekka tror dere?

evt slakk i rattstammen?

Skrevet
jeg har noe mer\endel mer dødgang på rattet når man skal kjøre rett fram, en "vanlige biler".. kan det bli bedre med å stramme snekka tror dere?

evt slakk i rattstammen?

Det kommer litt ann på hvor langt bilen er kjørt, er den kjørt foreksempel 250k + så er det begrenset hvor mye av slakken du får vekk pga slitasje i selve snekka, men du får nok vekk litt vil jeg tro, nå har ikke jeg prøvd og justere på biler som er noen perler og har gjennomført alle servicer fra dag 1 og bare kjørt 130k, mulig du får vekk slakken helt på de :)

Skrevet
jeg har noe mer\endel mer dødgang på rattet når man skal kjøre rett fram, en "vanlige biler".. kan det bli bedre med å stramme snekka tror dere?

evt slakk i rattstammen?

Det kommer litt ann på hvor langt bilen er kjørt, er den kjørt foreksempel 250k + så er det begrenset hvor mye av slakken du får vekk pga slitasje i selve snekka, men du får nok vekk litt vil jeg tro, nå har ikke jeg prøvd og justere på biler som er noen perler og har gjennomført alle servicer fra dag 1 og bare kjørt 130k, mulig du får vekk slakken helt på de :)

er gått 220 , men får vel gi den et forsøk en dag.

Skrevet

Er det noe moment man skal stramme umbracoskruen med, eller noen måte man kan se/kjenne at den er nok strammet til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...