hnilsen Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jeg må bytte demperne på E39 Touring'en min, men er litt i stuss over hva jeg trenger - både innkjøp av deler og verktøy. Jeg har helt greit med verktøy, men noe sier meg at det er litt spesialverktøy som må til her (som f.eks. fjærklemmer etc). Noen som kan hjelpe en rookie?
Jan Tore Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Er nok ikke dumt å ha fjærklemmer til rådighet nei. Men kjøp noen skikkelige. Biltema sine er forferdelige å jobbe med. 5-56 kan hjelpe til på bolter som sitter fast. Ellers må du bare ta tiden til hjelp. For det tar fort litt tid
hnilsen Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Skal ta høyde for det. Biltema vegrer jeg meg uansett for å gå på, selv om jeg har venner som sverger til den sjappa. Hva trenger jeg å kjøpe av foringer og lagre? Ser GS har støtdemperlagre, støtdemper, fjærgummi, støtdemperpute - hva er egentlig nødvendig å ta?
hnilsen Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Byttet demperne bak i dag, det var jo ikke så veldig vanskelig. Største problemet var vel at alt satt som F**N! Men selv for en som ikke kan skru gikk dette greit. Det spørs derimot om jeg som ikke kan skru klarer å bytte dempere fremme. Jeg har handlet inn følgende: - Dempere bak - Dempere fremme - Lagre bak - Lagre fremme - Fjærgummi fremme - Støtdemperpute fremme - Sånn belg som ligger over fjærgummien fremme - Hardplast-belg som ligger over demperne bak Pris levert hos GS i Bergen rett under 8000kr. Siden jeg har luft-fjærer bak, så var det jo ikke noe pes med fjærklemmer. Faktisk bommet GS og glemte å bestille lagre foran, så nå er de bestilt (fraktfritt) og dumper vel nedi kassen om en dag eller to. Jeg har to spørsmål som jeg fortsatt sitter inne med (har lest masse DIY'er): - Hvilke fjærklemmer bør jeg gå for? - Må jeg demontere noe særlig fremme for å få dette til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå